کد خبر: ۶۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۴ - 2015June 25
شفا آنلاین>سلامت>داشتن طول عمر زیاد و سلامتی همواره از آرزوی بزرگ آدمی است که افراد در تمام نقاط جهان برای دستیابی به آن می‌کوشند.
به گزارش شفا آنلاین- به نظر می رسد برنامه غذایی اخیرا مورد توجه قرار گرفته است که به کاهش وزن سریعتر و طول عمر کمک می‌کنددر حقیقت این رژیم‌های غذایی مورد آزمایش قرار گرفته‌اند تا صحت این گفته تایید شود.

در مطالعه‌ای به بررسی مکان‌هایی در دنیا پرداخته شده است که مردم طول عمر طولانی تری دارند و این مطالعه در شهرهای Ikaria یونان، Okinawa ژاپن، Sardinia ایتالیا شبه جزیره NicogA کاستاریکا و Lamalida کالیفرنیا انجام شده است.

در این مناطق سهم مواد گیاهی بیشتر از سایر غذاهاست و همین مسئله عاملی است که نقش مبتنی در سلامتی و عمر افراد ایفا می‌کند.

شهر Ikaria یونان
مطالعات اولیه نشان می‌دهد 80 درصد مردان این شهر که در بازه سنی 65 تا 85 قرار دارند همچنان انرژی کافی برای انجام کارها را دارند.

رژیم غذایی مدیترانه ای که شامل روغن زیتون، سبزی‌های جنگلی ، سیب زمینی، پنیر فتا، نخود فرنگی، لیمو، نخود ، قهوه و عسل است که در سلامت رژیم غذایی افراد این منطقه بسیار موثر است.

چگونگی تهیه سالاد سیب زمینی
این سالاد از سیب زمینی، سبزی‌های تازه و به طور کلی ترکیبی از خوراکی‌های تابستانی است که می‌تواند وعده غذای ایده‌آل را رقم بزند.

1.5 پوند سیب زمینی پوست کنده
یک دوم قاشق سوپخوری تخم کرفس
یک دوم فنجان روغن زیتون
1 قاشق سوپرخوری ادویه ارگانو
یک چهارم قاشق سوپخوری فلفل سیاه
یک دوم قاش نمک
یک دوم قاشق نمک
یک دوم پیمانه عصاره نعناع
مقداری از سبزی های مدیترانه و کلی بادام به عنوان چاشنی

شهر Okinawa ژاپن
مردم این شهر معمولا میانگین سنی بالای 65 سال دارند و امید به زندگی دراین منطقه برای خانم‌ها 80 سال و برای آقایان 88 سال است غذاهایی که به طول عمر مردم این منطقه کمک می‌کند، توفو، لیموی تلخ، انواع سیب زمینی، سیر، برنج قهوه‌ای،‌چای سبز، نوع خاصی از قارچ موسوم به Shiitake است در اینجا به معرفی یکی از غذاهای سالم متداول در ژاپن به نام خورشت قارچ می‌پردازد.

2.5 پوند قارچ ژاپنی
1 فنجان عصاره سبزیجات
2 قاشق سوپخوری روغن نارگیل
2 قاشق سوپخوری سیر خرد شده

شهر Sardinia ایتالیا
در بسیاری از نقاط دنیا به ازای هر 100 مرد، 5 زن بیشتر وجود دارد اما در این شهر این نسبت 1 به 1 است و این به دلیل مرگ زنان جوان نیست بلکه به دلیل کاهش مرگ و میر مردان از بیماری‌های قلبی است.

رژیم غذایی قالب در این منطقه استفاده از انواع پاستا است اگر شما هم خواهان رژیم غذایی فاقد گلوتن هستید از پاستا و برنج قهوه‌‌ای استفاده کنید برای تهیه این غذاها استفاده از خوراکی‌هایی به شرح زیر موثر است:
یک چهارم پیمانه گردو ریز شده
1 قاشق سوپخوری سیر ریزشده
یک دوم قاشق سوپخوری نمک
شبه جزیره Nicoga کالیفرنیا

LAMALINDA یکی دیگر از شهرهایی است که افراد آن طول عمر بالایی دارند و رژیم غذای مبتنی بر سبزیجات از علل موفقیت آنان است به همراه کمی ماهی، آجیل و 8-6 لیوان آب.
سبزیجات موجود در این برنامه غذایی آووکادو؛ جودوسر، و گندم است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: