کد خبر: ۶۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۲۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۴ - 2015June 25
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه متولی درمان ، وزارت بهداشت است و باید حامی علمی ما در انجمن باشد افزود : نه تنها در این حوزه هیچ اقدامی نشده بلکه متاسفانه بعضا کار را برای ما مشکل تر کرده اند .
به گزارش شفا آنلاین-دکتر عکاشه رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران  با بیان اینکه انجمن ارتوپدی انجمنی NGO و علمی است که در مواردی برنامه های اجرایی در سطح مطالابات و خواستهای گروه ارتوپدی ارائه می کند گفت : یک سمت، مردم قرار دارند که درخواست رعایت اصول ایمنی درمان و سلامت درمانی و ارزانی درمان را میخواهند و از طرفی حاکمیت است که بخشی در نظام پزشکی و بخشی وزارت بهداشت و بخشی نهادهای گروه سلامت با انجمن ارتباط دارند و نیز گروه دیگر شرکتهای عمدتا وارد کننده و برخی از تولید کنندگان تجهیزات پزشکی هستند که میتوانند حامیان خوبی برای انجمن هستند .

وی اظهار کرد : انجمن به عنوان نمایندگان جامعه ارتوپدی میتواند این حق را برای خود قائل باشد که شرکتهای مفید با استانداردهای پذیرفته شده جهانی و سلامت را مورد تائید قرار دهد که متاسفانه این پروسه که انجمن باید نظارت بر شرکتها و دخالت در امر آسان سازی درمان را داشته باشد اگر به انجمن هم واگذار شده باشد، بسیار اندک است و تنها نظام پزشکی است که حمایت معنوی خود را از انجمن در جهت رفع نواقع اخلاقی پزشکی و رعایت اصول علمی ارتوپدی انجام داده است .

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه متولی درمان، وزارت بهداشت است و باید حامی علمی و حتی لجستیکی ما در انجمن باشد افزود : نه تنها در این حوزه هیچ اقدامی نشده بلکه متاسفانه بعضا کار را برای ما مشکل تر کرده اند .

وی تصریح کرد : سرپرستی انجمن های تخصصی در وزارت بهداشت نهایت تلاش خود را می کند تا انجمن ارتوپدی راهکار علمی و حرفه ای برای پزشکان ارتوپدی ارائه نماید که متاسفانه دستشان بسته است .

دکتر عکاشه با تاکید بر اینکه مشکلات ما دو دسته هستند که مشکلات لجستیکی که نیازمند مسائل مالی است که میتوانیم از طریق شرکتها و کمک مجاز شرکتهای معتبر استفاده نماییم که چون هیچ نظارتی از طرف انجمن در این شرکت ها انجمن نمی شود ، تمایل شرکتها برای کمک صرفا به دلیل اعتماد به مدیریت و برگزاری کنفرانسها می باشد .

وی ادامه داد: نظارت بر درمان و شناخت لایه های بعضا خلاف رشته ارتوپدی در حوزه عملیاتی انجمن قرار نگرفته و وزارت خانه نیز چنین نظارتی را ارجاع نداده و فقط نظام پزشکی در حوزه قضاوت های نظام پزشکی و نظارتهای جانبی این حق را تا حدودی به انجمن داده اند .

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه وزارت بهداشت و اداره تجهیزات با مشورت انجمن ارتوپدی ، حق نظارت بر شرکتهای تولید داخل و توزیع داخل را داشته و بتواند در این راستا از نظر علمی و کیفی به جامعه بیماران کمک نموده و کنفرانس های علمی زیادتری را ارائه نماید، یادآور شد :  شرکت در کنگره های آموزشی جهانی نه تنها به وسیله شرکتها بلکه به وسیله انجمن ارتوپدی و فرستادن نمایندگان علمی انجمن انجام شود .

وی در پایان خاطرنشان کرد : انجمن ارتوپدی به عنوان یک سازمان مردم نهاد حق دخالت و نظارت با کار افراد این گروه را در اقصی نقاط داشته و با همیاری نظام پزشکی و وزارت بهداشت ، سلامت عمومی را به حداکثر برسانند .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: