کد خبر: ۶۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۴ - 2015June 24
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه با اشاره به لزوم مصرف وعده سحری توسط کودکان مکلف گفت: وعده سحری این افراد نباید به بهانه بدخوابی حذف شود.
به گزارش شفا آنلاین-تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه  با اشاره به نکات تغذیه کودکان روزه دار اظهار کرد: کودکانی که مکلف هستند باید وعده سحری خود را به صورت صبحانه‌ای کامل مصرف کنند، وعده سحری این کودکان نباید به بهانه بد خواب شدن یا کم اشتهایی حذف شود، به دلیل آنکه یک ماه کمبود غذایی می‌تواند در رشد آنها تاثیر بگذارد.

وی افزود: وعده سحری کودکان مکلف باید از نظر میزان کالری دریافتی و مواد مغذی کامل باشد. بهتر است وعده سحری آنها مانند یک وعده ناهار در نظر گرفته شود و ترکیب مواد غذایی آنها در وعده های‌ ماه رمضان باید با دریافت عادی روزه داران تفاوت داشته باشد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: در ماه رمضان شاهد افزایش مصرف انواع شیرینی‌ها مانند شله زرد و حلوا به همراه حلیم هستیم. مصرف زیاد این مواد غذایی توسط کودکان مکلف می‌تواند تغییرات وزنی نامطلوب را در آنها ایجاد کند، در عین  حال خطر کمبود ریز مغذی‌ها این افراد را تهدید می‌کند.

نیستانی تصریح کرد: مصرف لبنیات، میوه و سبزی در ماه رمضان نسبت به سایر ماه‌ها آسیب پذیرتر است و مادرانی که کودک مکلف دارند به طور حتم از لبنیات کم چرب به آنها بدهند، بهتر است افطار اینگونه افراد با یک لیوان شیر کم چرب آغاز شود و در وعده سحری و شام مصرف ماست کم چرب را برای آنها بگنجانند تا بدین وسیله بخش مهمی از کلسیم بدن کودکان مکلف تامین شود.

وی ادامه داد: مصرف سبزی‌ها نیز باید مستقل از هر مناسبتی در سفره غذایی افراد گنجانده شود و در ماه رمضان نیز این ماده غذایی باید بخشی از بشقاب غذایی کودکان مکلف را تشکیل بدهد. 
همچنین مصرف یک تا دو واحد میوه به خصوص میوه حاوی پالپ مانند سیب و هلو در وعده سحری به این افراد توصیه می‌شود.بدین وسیله می‌توان بدن کودکان مکلف را از گزند کم آبی در ماه رمضان حفظ کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: