کد خبر: ۶۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۴ - 2015June 24
شفا آنلاین>اجتماعی>رئيس سازمان غذا و دارو گفت: سياست تشويق توليد کنندگان محصولات و فرآورده‌هاي سلامت ‌محور، تداوم مي‌يابد و از تبليغات کالاهاي آسيب ‌رسان جلوگيري مي‌ شود.

 به گزارش شفا آنلاین، رسول ديناروند با اشاره به عواملي مثل آلودگي هوا و استرس در ايجاد بيماريهاي غيرواگير، افزود: بايد تلاش کنيم کشور به گونه‌اي مديريت شود که استرسهاي موجود جاي خود را به آرامش دهد و برنامه‌هايي داشته باشيم که اشاعه شادابي کند.

 ديناروند با انتقاد از عدم تحرک موجود در کشور گفت: برخي کشورها برنامه ‌ريزي کرده‌اند و ميانگين عدم تحرک را کاهش داده‌اند، لذا بايد در جهت اصلاح اين مسئله جدي باشيم.

وي همچنين به تغيير در سبک زندگي و تغذيه اشاره کرد و گفت: باور همه اين است و دريافته اند که چربي، نمک و شکر بيش از حد مضر است و برنامه ‌هايي نيز در صدد کاهش آنها از قبل آغاز شده و مصمم هستيم که سرعت اين برنامه ها را افزايش دهيم. ديناروند در تشريح رويکردهاي موجود براي کاهش مواد آسيب رسان به سلامت در محصولات غذايي نيز تصريح کرد: اگر نخواهيم آزموده‌ها را دوباره بيازماييم در دنيا براي اين مسائل چند راه حل در نظر گرفته‌اند که يکي از آنها ممنوعيت تبليغات کالاهاي 
آسيب رسان به سلامت است و نه ممنوعيت توليد.

 روش ديگر تشويق محصولاتي است که توانسته‌ اند خود را اصلاح و مصداق هاي سلامتي فرآورده هايشان را افزايش دهند. وي راه سوم اين امر را افزايش ماليات بر کالاهايي دانست که تحت هر نامي، برند و عنواني، سلامت جامعه را تهديد مي‌کنند. وي پيشنهاد کرد: مبلغي از درآمد کسب شده از حوزه تبليغات اين محصولات را به برنامه هاي اشاعه دهنده زندگي و تغذيه سالم و يا آموزش و تشويق به تحرک اختصاص دهند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: