کد خبر: ۶۶۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۴ - 2015June 22
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >منابع انگلیسی روز دوشنبه گزارش دادند که با تغییرات صورت گرفته در قانون مهاجرتی انگلیس توسط دولت محافظه کار دیوید کامرون، بیش از 30 هزار پرستار خارجی غیر اروپایی، در معرض اخراج از این کشور قرار خواهند گرفت.

به گزارش شفاآنلاین، روزنامه «دیلی میرور» در گزارشی نوشت: براساس قانون جدید مهاجرت دولت دیوید کامرون، کسانی که از سال 2011 میلادی از خارج از اتحادیه اروپا در انگلیس استخدام شده اند، در صورتی که درآمدشان کمتر از 35 هزار پوند باشد، بعد از 6 سال از این کشور اخراج خواهند شد.

این روزنامه به نقل از 'رویال کالج پرستاری' انگلیس افزود: بیش از 30 هزار پرستار خارجی مشمول این قانون جدید خواهند شد که این مساله می تواند سبب یک بحران جدی در سیستم بهداشت عمومی انگلستان شود.

به نوشته این روزنامه، این هرج و مرج احتمالی در سیستم بهداشت عمومی انگلیس ناشی از خروج پرستاران خارجی در حالی صورت خواهد گرفت که هم اینک دولت محافظه کار کامرون سیاست ریاضت اقتصادی که در برگیرنده کاهش هزینه های بخش های بهداشتی و رفاهی می شود، در پیش گرفته است.

دیلی میرور نوشت: این بحران سبب خواهند شد که وضعیت بیمارستان های انگلیس که هم اینک نیز با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند، بیش از پیش وخیم گردد .

این روزنامه با بیان این که در قوانین قبلی مهاجرتی، شرطی برای میزان درآمد و یا محدود کردن سال های خدمت برای مهاجران وجود نداشت، افزود: برخی از منتقدان تخمین می زنند که 90 درصد از پرستارانی که در سیستم بهداشت عمومی انگلیس کار می کنند و از کشورهای غیراروپایی هستند، در طی شش سال گذشته، به میزان تعیین شده حقوق نگرفته اند.

به نوشته این روزنامه، در صورت اجرایی شدن این قانون جدید، اولین سری از پرستاران خارجی در سال 2017 میلادی به کشورشان باز پس فرستاده خواهند شد.

روزنامه ایندپیندنت نیز به نقل از سندیکاهای کارگری نوشت: در اولین مرحله از اجرای این قانون، بیش از 3هزار و 300 پرستار خارجی در سال 2017 میلادی مجبور به ترک انگلیس خواهند شد.

در همین یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس ضمن دفاع از این قانون جدید مهاجرتی، گفته است که این قانون می تواند سبب کاهش تقاضا برای کارگران مهاجر غیراروپایی شود.

براساس آمارهای منتشر شده بیش از 400 هزار پرستار در سیستم بهداشت عمومی انگلیس فعالیت دارند و بیش از 90 هزار تن از آنها ، در خارج از این کشور آموزش دیده اند.

به موجب این آمارها، بیش از 14 هزار نفر از این پرستاران غیراروپایی هستند که یازده هزار نفر از آنها دارای ملیت فیلیپینی می باشند.

irna

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: