کد خبر: ۶۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۸ - ۰۱ تير ۱۳۹۴ - 2015June 22
شفا آنلاین>سلامت>استرس مزمن به دلایل ناشناخته و غیر مستقیم با دو روش موجب تاثیرکاهش قدرت سیستم ایمنی بدن میشود و بستر لازم را برای ایجاد این بیماری فراهم میکند .
به گزارش شفا آنلاین،دکتر  مهدی اخبارده عضو پیوسته انجمن تغذیه ایران  با بیان اینکه رابطه استرس و سرطانهای غیر هورمونی از نظر اپیدمولوزیک سالهاست که مشخص شده ولی از نظر اتیولوژی ارتباط این دو با هم در ابهام می‌باشد، گفت: احساس میشود استرس مزمن به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم در ایجاد این بیماری نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه در حالت اول به صورت مستقیم استرس مزمن با افزایش مواد التهابی باعث شکست ساختمان زنجیرهای کروموزومها میشود و در ایجاد سرطان می تواتند نقش داشته باشد، افزود :  درحالت دوم به صورت غیر مستقیم ارتباط معکوسی بین افزایش سطح استرس مزمن و میزان قدرت سیستم ایمنی بدن وجود دارد .

این عضو فعال انجمن ضد پیری امریکا اظهار کرد : استرس مزمن به دلایل ناشناخته و غیر مستقیم با دو روش موجب تاثیر کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن میشود و بستر لازم را برای ایجاد این بیماری فراهم میکند .

وی با بیان اینکه باعث کاهش قدرت شناختی لنفوسیتها شده و قدرت تشخیص تمییز ما بین سلولهلی عادی و سرطانی در انها کم میشود  تصریح کرد : ممکن است این موضوع بتواند توضیحی بر چرایی ایجاد طیف متنوعی از بیماریهای ایمنوپتی در افراد باسلبقه استرس مزمن باشد.

دکتر اخبارده یادآور شد : کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن ناشی از استرس مزمن, باعث افزایش سرعت کاهش طول تلومرها شده و این خود زمینه را برای شکستن ساختمان کروموزومها فراهم میکند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: