کد خبر: ۶۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 21
شفا آنلاین>سلامت>سازمان غذا و داروي آمريکا اخيرا سيستم محرک عصبي بريو (Brio) که يک وسيله تحريک‌کننده مغزي قابل کشت در عمق آن است، براي کمک به کاهش و کنترل علائم بيماري پارکينسون و ترمور اوليه مورد تاييد قرار داده است.

به گزارش شفا آنلاین ، براساس آمار اعلام شده از سوي انستيتو ملي سلامت آمريکا، سالانه براي 50 هزار آمريکايي تشخيص بيماري پارکينسون گذاشته مي‌شود و در حدود يک ميليون نفر از مردم اين کشور به بيماري مذکور مبتلايند. سيستم محرک عصبي بريو شامل يک باتري کوچک،ژنراتور مولد پالس قابل شارژ است که در بخش فوقاني قفسه سينه در زير پوست کاشته و سيمي آن را به الکترودهايي که در درون مغز قرار داده شده‌اند متصل نگه مي‌دارد. محل دقيق الکترودها بستگي به علت کاشت آن دارد. ژنراتور الکتريکي توليدکننده پالس، به طور مستمر پالس هاي کم توان به مناطق هدف در مغز منتقل مي‌کند.

اطلاعات موجود درباره ايمني و اثربخشي اين سيستم، به دنبال دو مطالعه باليني به‌دست آمد. يکي از اين مطالعات روي 136 بيمار مبتلا به پارکينسون و ديگري روي 127 بيمار با ترمور اوليه انجام شده است. در هر دو مطالعه، بيماران علائمي نظير ترمور را تجربه مي‌کردند که با دارودرماني موجود به ميزان مطلوب کنترل نشده بود. در مبتلايان به پارکينسون، سيستم محرک عصبي بريو، به دارودرماني بيماران اضافه شد و در اغلب مبتلايان به ترمور اوليه، بيماران دريافت‌کننده سيستم محرک عصبي بريو، براي کنترل علائم خود از دارودرماني بي‌نياز شدند.

سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: