کد خبر: ۶۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 21
شفا آنلاین>سلامت>رئیس شبکه بهداشت چالوس گفت: خبر فوت یک نفر در اثر این بیماری را تأیید می‌کنم، اما این بیماری در صورت کنترل خطرناک نیست و هنوز گزارشی از شیوع آن دریافت نشده است.
به گزارش شفا آنلاین،در روزهای گذشته در فضای مجازی اخبار متفاوتی در مورد شیوع نوعی بیماری در روستاهای چالوس منتشر شد که باعث نگرانی مردم شد.

برای اطلاع از درستی این شایعات با رئیس شبکه بهداشت و درمان چالوس تماس گرفتیم و اصل ماجرا را از وی جویا شدیم.

حدیثه گردکلی ضمن تأیید این خبر اظهار کرد: طی روزهای گذشته مردی 39 ساله با علائم شبیه به بیماری تب خونریزی‌کننده کریمه -کنگو به بیمارستان طالقانی چالوس مراجعه کرد که پس از تأیید بیماری، در اثر شدت بیماری فوت کرد.

وی با بیان اینکه در مورد شیوع این بیماری جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و تاکنون از موارد ابتلا غیر از این مورد گزارشی دریافت نشده‌است، تصریح کرد: خطر این بیماری زیاد نیست و به‌شدت آنفلوآنزای پرندگان نیست، اما باید در استفاده از گوشت قرمز و تماس با دام مراقبت بیشتری کرد که نکات ایمنی و بهداشتی به اطلاع مردم خواهد رسید.

تب خونریزی‌دهنده کریمه ـ کنگو «(Crimean Congo Haemorrhagic Fever (CCHF» یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی‌دهنده است که از طریق گزش کنه و یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.


جویباران

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: