کد خبر: ۶۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 21
شفا آنلاين:جامعه پزشکی>تحول سلامت-وزیر بهداشت متاسفانه برخی از هم صنفان ما از تریبون‌های مختلف، ارقام نادرستی را در خصوص اعتبارات حوزه سلامت اعلام می‌کنند و باعث تهییج و تحریک سایر اقشار می‌شوند، تاکید کرد: برای پایداری منابع طرح تحول تلاش خواهیم کرد؛ شایسته نیست این طرح ملی به سرنوشت یارانه‌ها و مسکن مهر مبتلا شود.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر سیدحسن هاشمی در مطلبی با عنوان «عدم ورود آمبولانس‌های جدید به کشور به دلیل تحریم» در وب‌سایت شخصی‌اش آورده است:« پروژه‌های بسیار زیاد و ناتمام به‌جای مانده از گذشته، باعث ایجاد مشکلات فراوان، بدنامی دولت و توقعات پاسخ داده نشده و بر زمین مانده مردم شده است. این مشکل در حالی پدید آمده که انجام بسیاری از این طرح‌ها ضرورتی نداشته و بهتر بود که شروع نمی‌شد.

در عرصه نیروی انسانی هم با مسائل مشابهی دست به گریبان هستیم؛ طی سال‌های ٨٣ و ٨٤ حدود ٢٣٠ هزار نفر نیروی انسانی در وزارت بهداشت داشتیم، اما به یکباره ٢٠٠ هزار نفر به این تعداد اضافه شدند که ١٠٠ هزار نفر از آنان استخدام دولت نیستند، به این معنا که حقوق خود را از دولت نمی‌گیرند و حقوق آنها باید از درآمد بیمارستان‌ها تامین شود.

این در حالی است که دولت به دنبال کاهش تصدی گری می‌باشد و بیمارستان‌ها باید با مدیریت منابع بتوانند خود را اداره کنند.

در سال جاری نیز دولت با کاهش ٥٠ درصدی درآمدهای نفتی مواجه است؛ پس سال بسیار سختی را پیش رو داریم. فضای سیاسی حاصل از انتخابات پیش روی مجلس نیز فشارهای جانبی به دستگاه‌های اجرایی کشور را افزایش خواهد داد.

متاسفانه برخی از هم صنفان ما نیز از تریبون‌های مختلف، ارقام نادرستی را در خصوص اعتبارات حوزه سلامت اعلام می‌کنند و باعث تهییج و تحریک سایر اقشار می‌شوند.

در چنین شرایطی لازم است با حمایت شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها، حضور خیرین استان‌ها در احداث مراکز بهداشتی و درمانی تسهیل شود تا در آینده نزدیک شاهد ارائه خدمات مطلوب به مردم باشیم. اگر برای خیرین چنین فرصتی فراهم کنیم و خرید خدمت از آنها تضمین شود، بخشی از مسئولیت وزارت بهداشت نیز کاهش می‌یابد.

در مورد ورود ١٧٠٠ آمبولانس به کشور نیز برای خرید ٨٠٠ دستگاه آمبولانس با شرکت بنز مذاکره کرده‌ایم، اما با وجود این که بیش از هفت ماه از مشخص شدن قیمت‌ها گذشته است، به دلیل تحریم و مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم‌ها در پرداخت از طریق بانک‌ها، هنوز در این زمینه مشکلاتی وجود دارد و موفق به ورود آمبولانس‌ها به کشور نشده‌ایم.

در سال جاری و با شرایط خاص اقتصادی، طرح تحول نظام سلامت را نیز ادامه خواهیم داد و انتظار دارم همکارانم با توجه به تجربه یک سال گذشته، با سرعت بیشتر، هزینه کمتر و کیفیت بهتر این طرح را پیش برند.

برای پایداری منابع طرح نیز تلاش خواهیم کرد؛ شایسته نیست این طرح ملی به سرنوشت یارانه‌ها و مسکن مهر مبتلا شود. ما در حوزه مسئولیت خود باید بتوانیم برای سلامت هموطنان طرحی پایدار تعریف کنیم؛ مردم ما مشکلات زیادی دارند و حق آنها بسیار بیشتر از آن است که در حال حاضر به ایشان ارائه می‌شود.»



ایسنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: