کد خبر: ۶۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 21
دبیر انجمن ارولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفاآنلاین :دبیر انجمن ارولوژی ایران تأکید کرد: در مجموع تعرفه ها افزایش و ارتقاء یافته اما نسبت بین تعرفه ها خیلی عادلانه نیست.

دکتر عباس بصیری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: بررسی ها نشان می دهد در مجموع  رشدی در تعرفه ها وجود دارد که نسبت به قبل خوب و چیزی متوسط حدود 2برابر شده است. اما نسبت به برخی عمل های  جراحی بسیار سخت و با پیگیری های خیلی طولانی و عمل های معمولی تعرفه ها خیلی کمتر است.

وی ادامه داد: برای نمونه در یک جراحی مشکل که دارای عوارض زیاد و طولانی مدت است نسبت به یک عمل جراحی ساده که در عرض یک ساعت قابل انجام می باشد، تعرفه های تقریبأ مشابهی وجود دارد. برای نمونه جراحی سرطان پروستات و سرطان مثانه نسبت به عمل های جراحی مشابه تعرفه هایشان خیلی پائین تر است.

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تصریح کرد: در جراحی خوش خیمی پروستات نسبت به سرطان پروستات تفاوت چندانی وجود ندارد در صورتی که شاید عمل آن 2 تا 3 برابر عمل جراحی خوش خیمی پروستات باشد و جراحی سرطان مثانه هم همین طور .چراکه حداقل بین 5 تا 6 ساعت طول می کشد و تعرفه آن نسبت به عمل هایی که نیم ساعت طول می کشد حداقل باید 10 تا 12 برابر باشد. در حالی که تعرفه ما حداکثر 2 برابر است ودر واقع اینها چیزهایست که غیر معتدل برنامه ریزی شده است.

وی همچنین اظهارکرد: از طرفی دیگر جراحی های ترمیمی برای کسی که قسمتی از عضو بدنش مانند حالب یا مجرای ادراری آسیب دیده ،پیچیده و مشکل است و شاید تعرفه این عمل با یک عمل جراحی 20 دقیقه ای حداکثر 2 برابرباشد که خیلی معقول و معتدل نیست.

به گفته رئیس انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی در مجموع تعرفه ها افزایش و ارتقاء را داشته اما نسبت بین تعرفه ها خیلی عادلانه نشده است که باید اصلاح شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: