کد خبر: ۶۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 19
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص غدد گفت:به طور کلی گرسنگی طولانی چند روزه و کاهش شدید مصرف غذا سبب کاهش عملکرد کیسه صفرا و افزایش خطر رسوب صفرا در کیسه صفرا می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین - سید محسن خوش نیت  با اشاره به مشکلات احتمالی روزه داری برای بیماران مبتلا به بیماری‌های کیسه صفرا اظهار کرد: اتلاف آب بدن در فصول گرم سال نیز باعث افزایش خطر این بیماری‌های می‌شود.

وی گفت: بیماران مبتلا به بیماری‌های کیسه صفرا از جمله سنگ کیسه صفرا قبل از روزه داری حتما با یک پزشک مشاوره کنند و با پیروی از رژیم‌های غذایی از جمله اجتناب از مصرف غذاهای پر حجم و پر چرب و دریافت مقادیر کافی آب و مایعات در فاصله‌ افطار تا سحر می‌توانند در ماه رمضان روزه بگیرند.

این متخصص غدد افزود: از آنجا که کبد نقش مهمی در سوخت و ساز انرژی و تنظیم قند خون دارد. بیماران مبتلا به سیروز کبدی پیشرفته ممکن است در طی روزه داری با مشکلات بسیاری مانند افت قند خون در حالت گرسنگی و یا با افزایش قند خون پس از خوردن غذا مواجه شوند. 

خوش نیت تاکید کرد: با توجه به بی اشتهایی و سوء تغذیه در بیماران مبتلا به سیروز کبدی لازم است رژیم غذایی افراد در تعداد وعده‌های بیشتر و حجم کمتر در هر وعده تنظیم شود زیرا در این صورت با کاهش تعداد وعده‌های غذایی و افزایش حجم غذایی مصرفی بخصوص در وعده افطار ممکن است اثرات سوئی بر وضعیت این بیماران داشته باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: