کد خبر: ۶۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 19
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص قلب و عروق با اشاره به روزه داری مبتلایان به فشار خون خفیف که بیماری آن‌ها با مصرف یک قرص کنترل می‌‌شود، گفت: اینگونه افراد می‌توانند روزه بگیرند اما باید به پرخوری در هنگام سحر و مصرف حجم زیاد غذا در وقت افطار نپردازند.
به گزارش شفا آنلاین - محمد‌رضا حسنی، متخصص قلب و عروق  با اشاره به شرایط روزه‌داری افراد ابتلا به فشار خون اظهار کرد: افرادی که به فشار خون مبتلا هستند باید با نظر پزشک متخصص خود، نسبت به روزه‌داری در ماه رمضان تصمیم بگیرند اما به طور کلی می‌توان گفت: که فشار خون بالای برخی افراد با استفاده از رژیم غذایی کنترل می‌شود، اینگونه افراد می‌توانند در ماه رمضان روزه بگیرند. 

وی تصریح کرد: افرادی که به فشار خون خفیف مبتلا هستند و با مصرف یک قرص می‌توانند بیماری خود را کنترل کنند نیز در ردیف روزه‌داران قرار می‌گیرند اما این افراد باید اصول غذایی روزه‌داری را رعایت کنند و به پرخوری در هنگام سحر و مصرف حجم زیاد غذا در وقت افطار نپردازند.

این متخصص قلب و عروق ادامه داد: در صورتیکه افراد مبتلا به فشار خون بالا بتوانند روزه بگیرند باید از مصرف غذاهای پر کالری اجتناب کنند همچنین مصرف نمک و کربوهیدرات مانند نان، برنج‌، زولبیا بامیه به میزان فراوان توصیه نمی‌شود. 

حسنی بیان کرد: افراد مبتلا به فشار خون بالا باید در طول روز میزان فشار خون خود را اندازه گیری نمایند و در صورتی که فشار خون افراد بزرگسال مبتلا به این بیماری 140 بر روی 90 باشد، این میزان فشار خون طبیعی است و این افراد می‌توانند در طول ماه رمضان روزه بگیرند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: