کد خبر: ۶۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 18
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >رئیس شعبه رسیدگی به جرایم وتخلفات پزشکی،دارویی و درمانی تعزیرات حکومتی استان تهران گفت:تعداد معدودی از بیمارستان‌ها خدماتی اضافی به بیماران ارائه می دهند ودرصورتحساب بیماران دخل وتصرف میکنند.
به گزارش شفاآنلاین، قاضی خدایی ضمن بیان این مطلب درپاسخ به سوالی درباره اقدامات سازمان تعزیرات برای برخورد با پدیده زیرمیزی، افزود: سازمان از سال‌های گذشته در این بحث ورود پیدا کرده و پرونده هایی در این خصوص تشکیل شده است.

وی گفت: وقوع پدیده زیرمیزی در مقایسه با سال‌های گذشته کم رنگ‌تر شده که حاکی از فعالیت دانشگاه های علوم پزشکی است.


خدایی افزود: اکنون شاهد اتفاق جدیدی در موضوع نحوه ارائه خدمات بیمارستان ها هستیم چرا که خدماتی به بیماران تحمیل می شود و بابت آن مبالغ زیادی می گیرند که هم اکنون پرونده های زیادی در تعزیرات موجود است.


وی گفت:‌ در برخی دیگر از بیمارستان‌ها نیز با بیمه ها مستقیم توافقاتی انجام می شود و قرار دادهایی منعقد می کنند که خارج از تعرفه وزارت بهداشت است.


خدایی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اقدامات سازمان تعزیرات در بحث مقابله با تخلفات حوزه تجهیزات پزشکی افزود: امسال در این عرصه ورود جدی پیدا کرده ایم.


رئیس شعبه رسیدگی به جرایم و تخلفات پزشکی، دارویی و درمانی تعزیرات حکومتی استان تهران، بازار عرضه در حوزه تجهیزات پزشکی را بسیار ملتهب خواند و گفت: این کالاهای بی‌کیفیت و غیر مجاز برای مصرف کننده، پزشک و بیمارستان مشکل ساز شده است و در همین ارتباط شرکت‌های متخلفی را شناسایی کرده ایم که امیدواریم در چند ماه آینده به نتایج خوبی برسیم.


خدایی عمده تخلفات در این بحث را وجود کالاهای تقلبی و غیر مجاز خواند و گفت: برخی از این تجهیزات مانند پلاتین و پیچ و مهره، غیر مجاز و بی کیفیت است و تحت عنوان کالای اصلی و تائید شده به مصرف کننده داده می شود.
صداوسیما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: