کد خبر: ۶۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 18
شفا آنلاین>سلامت>برخی فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی دانشگاه CEU فیلیپین بار دیگر با تجمع در مقابل ساختمان وزارت بهداشت اعتراض خود را نسبت به تصمیمات مسئولان آموزشی و روند طولانی شدن صدور مجوز برای فعالیت‌هایشان اعلام کردند.
به گزارش شفا آنلاین،این فارغ التحصیلان دندانپزشکی که برای تحصیل به کشورهای خارجی مانند فیلیپین رفته‌اند از روند طولانی و سختگیرانه وزارت بهداشت برای صدور مجوز فعالیت ‌آنها گله دارند. آنها می‌گویند حقشان ضایع شده و از طرفی مسئولان وزارت بهداشت نیز از سطح پایین آموزشی این دانشگاهها می‌گویند؛ مراکزی که به قول دانشجویان قبلاً مورد تأیید بودند.

برخی از این دانش‌آموختگان معتقدند در دوره تحصیلی‌شان، دانشجویان پس از دفاع از پایان‌نامه فارغ التحصیل می‌شدند در حالی که پس از 5 ماه فارغ التحصیلی، وزارت بهداشت اعلام کرده باید در یک آزمون ملی شرکت کنند و پس از قبولی در این آزمون یک دوره تخصصی را بگذرانند. در حالی که این دوره تخصصی بیش از 2 سال زمان می‌برد و هزینه‌ای حدود 20 میلیون تومان به همراه دارد.

اعتراض این افراد به این موضوع است که شرکت در آزمونی که سطح کیفی تحصیلات آنها را بسنجد را می‌پذیرند اما شرکت در آزمونی که به مدت بیش از 2 سال زمان می‌برد و پس از آن باید 6 ماه هم فعالیت کنند را نخواهند پذیرفت چرا که چنین پروسه زمان‌بری آنها را به شدت به عقب بر می‌گرداند و پس از چندین سال تحصیل و دوری از خانواده، اکنون که فارغ‌التحصیل شده و برای خدمت به کشور بازگشته‌اند دیگر توانی برای گذراندن این دوره ها را ندارند.

این افراد همچنین حق خود می‌دانند که از 2 سال قبل از اجرای این طرح با‌خبر می‌شدند در حالی وزارت بهداشت بدون اطلاع به آنها چنین طرحی را به اجرا گذاشته است. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: