کد خبر: ۶۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 17
شفا آنلاين:سلامت>تندرستی-اگر بخواهیم خیلی ساده به ورزش نگاه کنیم و آن را انجام دهیم، یعنی یک فعالیت ورزشی در حد حفظ سلامتی، خواهید دید که فواید زیادی برای شما خواهد داشت، اما قطعا" خیلی ها صرفا" این دیدگاه را نسبت به ورزش ندارند و دیدگاهی وسیع تر دارند.

به گزارش شفا آنلاين،اگر بخواهیم به طور کلی راجب به مقوله ویژگی های مثبت فعالیت های ورزشی بنویسیم، خیلی طولانی خواهد شد، اما کارشناسان ۶ ویژگی مشترک برای فعالیت های ورزشی در نظر گرفته اند. بهترین ورزش ها ۶ ویژگی مشترک دارند که در ادامه می خوانید.


یک هدف خاص

ریک ریکی، استاد ارشد آکادمی ملی پزشکی ورزشی در شهر نیویورک می گوید : همه ی تمرینات بزرگ هدفی خاص دارند. اینکه هدف از ورزش سوزاندن کالری بیشتری است یا افزایش قدرت و یا اینکه با اعتماد به نفس شلوار جین بپوشید و لاغر و خوش اندام به نظر برسید، در همه ی موارد فوق، باید برنامه ای که انتخاب می کنید، بتواند کاملا" واضح دلیل پرداختن شما به این تمرینات را توضیح دهد.

اغلب مردم بدون هدف به سالن ورزش می روند، بدون اینکه تصویری از خود از آنچه که می خواهند داشته باشند و یا چرا آنجا هستند؟ بهترین تمرینات باید کمک کنند تا هدف شما را از ورزش تعریف کند و سپس شما را با ارائه یک طرح برای رسیدن به آن آماده نماید.

آمادگی حرکت

شما می دانید که گرم کردن بدن برای عضلات بسیار مهم است. اما بسیاری از مردم این را درک نمی کنند که یک سری از حرکات خاص برای آماده سازی بدن طراحی شده که انجام آن برای این ورزش خاص بسیار مهم است. صنعت ورزش عملیات و محدودیت های خاصی را برای گرم کردن بدن قرار داده است که به آمادگی حرکتی معروف می باشد.

این آمادگی حرکتی خاص بدن را برای تمرین ها، ورزش و یا فعالیت ها آماده می کند و می تواند شامل: هوازی، انعطاف پذیری در عملکرد، فعالیت ریشه ای، تعادل و تمریناتی خاص آن رشته باشد. این نوع روند گرم کردن به بدن شما کمک می کند تا عملکرد بهتری داشته باشید و ریسک کمتری درهنگام ورزش شما را تهدید کند. تمرینات و حرکات خاصی را در نظر بگیرید تا شما را کاملا" آماده کند . ۵ دقیقه راه رفتن روی ترید میل به حساب نمی آید.

یک عنصر سرگرم کننده

برنامه های ورزشی و تمرینات باید لذت بخش باشد و یا به سادگی انجام داده شود، آن ها باید سرگرم کننده باشند! چرا که گاهی تمرینات خیلی هم جالب و لذت بخش نیست. در هر حال اگر برنامه شما در محیط اطراف شما فعالیتی است که شما از آن لذت می برید، پس شانس بیشتری دارید تا این را به یک عادت ورزشی موفقیت آمیز برای خود تبدیل کنید.

چالش تمام بدن

این مهم است که تمریناتی را انجام دهید که روی تمام قسمت های بدن به طور مساوی کار می کند. بسیاری از زنان بیشتر وقت خود را صرف تمرینات قسمت جلویی یا پایین تنه ی خود می کنند و قسمت های دیگر را فراموش می کنند. وقت گذاشتن زیاد روی بعضی از تمرینات مانند تمرینات شکمی و عدم تمرینات کافی در قسمت های دیگر بدن می تواند سبب مشکلاتی شود.تمرکز زیاد در یک قسمت از بدن (که مشکلات منطقه ای نامیده می شود ) و کنار گذاشتن بقیه ی قسمت ها سبب ضعیف شدن، مصدوم شدن و حتی کمر درد می گردد.

آموزش تعادل و ثبات

بهترین برنامه ها شامل تعادل و ثبات در تمرین می باشد. پرورش بدن که به پیشرفت توانایی بدن شما و به اجرای فعالیت های روزانه ی شما کمک می کند. این پرورش ها تمرینات شما را وسعت می دهد و باعث پیشگیری از آسیب می شود که از نشانه های یک برنامه عالی است. به عنوان مثال: تمرینات تعادلی مانند تعادل روی یک پا به حفظ تعادل در مفصل لگن کمک می کند.

تمرینی را انتخاب کنید که از انواع مختلفی از حرکات ورزشی در آن استفاده شده است و حرکت های زیادی در آن بکار می رود. یک تمرین ورزشی که با بهره گیری انواع مختلف تمرینات بدن شما را با سطح ورزش هماهنگ می کند.

ترکیبی از رژیم غذایی ( یا تأکید بر نوع سالم آن ) و ورزش

مهم نیست که روال تمرین شما چقدر شگفت انگیز است، شما نمی توانید بدن تان را تغییر دهید، مگر اینکه رژیم غذایی سالم خودتان را هم شروع کنید. اگر چه موفقیت در همه تمرین ها شامل بخش تغذیه نمی شود، اما باید حداقل اذعان کرد که گنجاندن یک رژیم غذایی سالم علاوه بر ورزش منظم، کلیدی است برای مشاهده نتایج قابل قبول.

هشتاد درصد از یک برنامه تمرینی موفق بر اساس رژیم غذایی سالم است. اگرحتی به مدت یک ساعت در روز ورزش کنید اما هنوز هم ۲۳ ساعت دیگر از روز باقی مانده تا موادغذایی بیشتری را به عنوان سوخت به بدن تان برسانید. رژیم غذایی یک برنامه خوب را می سازد.




علم ورزش



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: