کد خبر: ۶۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 16
شفاآنلاین:سلامت >درمان >وزیر بهداشت در آستانه برگزاری انتخابات نظام پرستاری گفت: به عنوان پزشک خواهشم آن است که همه گروه‌ها به سراغ آرامش روند و از جنجال دوری کنند.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه اجلاس شورای هماهنگی حقوقی دستگاه‌های اجرایی که به میزبانی وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره انتخابات پیش روی سازمان نظام پرستاری و توصیه‌اش به کاندیداها و پرستاران گفت: جامعه پرستاری کشور بالغ و ریشه‌دار است و هرکسی را که برای نظام پرستاری انتخاب کنند، حتما موثر خواهد بود.

وی گفت: به عنوان پزشک خواهشم آن است که همه گروه‌ها به سراغ آرامش روند و از جنجال دوری کنند. از مسیر الزام به قانون و آرامش و وحدت است که کشور پیشرفت می‌کند. نباید صنفی و بخشی نگاه کرد. باید در مسائل مختلف، کل کشور را در نظر گرفت و در مسیر منافع ملی حرکت کنیم.

وزیر بهداشت افزود: پرستاران همیشه کنار و همراه مردم بوده‌اند. بی‌تردید انتخابات پیش رو نیز انتخابات خوبی خواهد بود.

هاشمی درباره مباحث و انتقادات مطرح شده در رابطه با رد صلاحیت شده‌ها نیز گفت: بیش از 3000 نفر در این رابطه ثبت نام کرده بودند که تنها حدود 20 نفرشان تایید نشدند. در هر حال اقدامات انجام شده برحسب قانون بوده است و کسی نمی‌تواند اعمال سلیقه‌ای در این موضوع داشته باشد. البته مجددا می‌گویم که بخشی از مباحث در این حوزه سیاسی است. در همه حوزه‌ها و از جمله آموزش و پرورش، پرستاری و صنوف باید حواس‌مان باشد؛ نباید صنف‌ها و قشرهای مختلف را مقابل یکدیگر قرار داد. قرار دادن اقشار مختلف روبه‌روی یکدیگر خط‌های تجربه شده نخ‌نمایی است و نباید در این مسیر حرکت کرد.

وی در ادامه درباره مسائل حقوقی وزارت بهداشت نیز گفت: وزارت بهداشت با مردم ارتباط نزدیکی دارد، اما متاسفانه حقوق مغفول شده زیادی در این زمینه وجود دارد. در عین حال حقوق زیادی هم از ارائه‌دهندگان خدمات از جمله پزشکان، پرستاران، آزمایشگاهیان، رادیولوژیست‌ها و ... که در معرض آسیب‌های مختلف قرار دارند، مغفول شده است.

وزیر بهداشت افزود: وزارت بهداشت اولین دستگاهی است که از مجموع قوانین خود سامانه‌ای را تعریف کرده که در هر حوزه از سلامت بتوانیم قوانین مرتبط را یکجا داشته باشیم، البته مجلس شورای اسلامی نیز باید این موضوع را تایید کند. به این ترتیب با راه‌اندازی این سامانه از سلیقه‌پردازی‌ها، در استفاده از قوانین متعدد پیشگیری خواهد شد.

هاشمی گفت: تا پایان امسال اصلاح آیین‌نامه‌ها نیز صورت می‌گیرد و این امر در اعمال قوانین بسیار موثر خواهد بود، چراکه نمی‌توان در مراجعه به مراکز درمانی مختلف، پاسخ‌های متفاوتی را دریافت کرد؛ امری که متاسفانه اکنون مکرر دیده می‌شود. خواهشم از سایر وزارتخانه‌ها نیز آن است که در جهت حقوق شهروندان دربخش سلامت اقدامات لازم را انجام دهند، چراکه بسیاری از مباحث مربوط به حوزه سلامت مانند آلودگی هوا، امنیت جاده‌ها، وسایل نقلیه و... مربوط به خارج از وزارت بهداشت است. اگر دستگاه‌ها کار خود را به خوبی انجام دهند، مردم نیز بیمار نخواهند شد.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: