کد خبر: ۶۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 15
رئیس قطب ارولوژی کشور در گفتگو با شفا آنلاین خبر داد:
شفا آنلاین- رئیس قطب ارولوژی کشور با اشاره به این که خوشبختانه درایران بستر رشد پیوند کلیه به خوبی آماده شده گفت:ایران هم اکنون مقام اول پیوند کلیه ازبزرگسالان واطفال در منطقه را دارد.

دکتر ناصر سیم فروش در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: یکی ازعوامل مهم در دستاوردهای پیوند کلیه که ایران را در منطقه به مقام اول نیز رسانده آموزش بوده است.

وی افزود: طی 25 سال اخیر جراحان متعددی در کشور در بخش ما و سایر بخش ها نیز تربیت شده اند و هم اکنون در شهرهای مختلف ایران از جمله یزد، کرمان، مشهد، شیراز فعال اند و حتی در شهر کوچکی مانند بابل نزدیک 1000 پیوند کلیه انجام شده که موفقیت بسیارچشمگیری است.

 جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار با بیان این که ذکات علم، آموختن است اظهارکرد: ما از روز اول آموزش داده ایم وخوشبختانه پیوند کلیه در کل کشور در حال انجام است.علت این که پیوند مرگ مغزی هم به این خوبی یک دفعه در ایران رشد کرد ناشی از آماده شدن بستر آن بود و جراحانی که در کشور خوب پیوند انجام می دادند 90 درصد در کشور آموزش دیده بودند که این حرکت ما به طرف خودکفایی بود.

وی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر در کمک به کسب رتبه اول ایران در پیوند کلیه شروع پیوند از افراد مرگ مغزی بود که برای ما یک نقطه افتخار است.چراکه  در حال حاضر 50درصد پیوندهایمان مان از افراد دچار مرگ مغزی است.

چهره ماندگار پزشکی کشور تصریح کرد: از طرفی دیگر برنامه اهداء کلیه ازطریق لاپاراسکوپی از مرکز لبافی نژاد را درباره بیش از هزار و 800 نفر انجام داده ایم که این مرکزبه عنوان مرکزاول در دنیا است. در حالی که امریکا 800 مورد دراین زمینه گزارش کرده بود، البته ما تعداد بیشتر هم از چند مرکز گزارش کرده ایم اما این آمار تنها از یک مرکز بوده است.

وی اذعان کرد:خوشبختانه پیوند کلیه اطفال درایران نیزحرف اول منطقه رامی زند.چراکه تاکنون بیش از 500 پیوند کلیه با نتایج موفق داشته ایم. زیرا تمام پیوندهای کلیه ما در آلمان ثبت شده و بین المللی است و مقالات را هم به صورت بین المللی نیز گزارش کرده ایم.

استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: به طور کلی ایران بستر رشد پیوند را خوب آماده کرده و الحمدالله روز به روز در حال پیشرفت است و در وزارت بهداشت واحد فراهم آوری اعضاء به ویژه خانم دکتر نجفی زاده و همکارانشان خیلی خوب کار کردند و اکثر مراکز پیوند مرگ مغزی را در شهرستان ها فعال کرده اند و در حال فعال سازی هم هستند که انشالله آینده روشن تری را نیزدراین زمینه خواهیم داشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: