کد خبر: ۶۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 14
شفا آنلاين:جامعه پزشکی>نظام پرستاری-رئیس ستاد اجرایی مرکزی چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری، از رد صلاحیت ۲۰ نفر از کاندیداهای این دوره از انتخابات خبر داد.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر حسن امامی رضوی روز یکشنبه در نشست خبری که به منظور تشریح روند برگزاری چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری در سالن اجتماعات وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: برگزاری این دوره از انتخابات از ۱۳ اسفند ۹۳ با دستور وزیر بهداشت کلید خورد و طبق زمان بندی سه ماهه، این انتخابات در ۲۹ خرداد ماه جاری در ۱۱۸ حوزه پرستاری کشور برگزار می شود.

وی از ثبت نام ۳۱۴۱ نفر در این دوره از انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور خبر داد و گفت: در مقایسه با دوره گذشته شاهد رشد ۲۲ درصدی ثبت نام کاندیداها هستیم که در دوره گذشته ۲۵۷۵ نفر ثبت نام کرده بودند.

امامی رضوی با اعلام اینکه ۵۱ درصد ثبت نام کنندگان مرد و ۴۹ درصد زن بوده اند، افزود: بیشترین ثبت نام کنندگان با ۲۴۷۷ نفر مربوط به گروه پرستاری بوده است.

رئیس ستاد اجرایی مرکزی چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره های سازمان نظام پرستاری، در ادامه به روند تایید صلاحیت کاندیداها اشاره کرد و گفت: از بین ۳۱۴۱ نفر در مرحله اول ۶۱ نفر رد صلاحیت شدند که ۲۵ نفر آنها به دلیل نقص مدارک بوده است.

وی با اعلام اینکه ۹ نفر آنها صلاحیت عضویت نداشته اند، ادامه داد: ۲۰ نفر آنها نتوانستند از مراجع چهارگانه مدارک تایید صلاحیت بیاورند و در نتیجه امکان حضورشان در این دوره از انتخابات منتفی است.

امامی رضوی در پاسخ به سئوالی که علت رد صلاحیت این ۲۰ نفر چه بوده است، گفت: دلایل رد صلاحیت محرمانه بوده و فقط به خود آنها اعلام شده است.

وی همچین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه این ۲۰ نفر از کدام استان ها و شهرستانها بوده اند، اظهارداشت: هیچ دلیلی وجود ندارد که بخواهیم این موضوع را پاسخ دهیم.

به گفته رئیس ستاد اجرایی مرکزی چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری، دلایل رد صلاحیت کاندیداها از سوی نیروی انتظامی، دادستانی، وزارت اطلاعات و ثبت احوال اعلام می شود و هیئت نظارت بر انتخابات نظام پرستاری، یک هیئت مستقل است.

وی، زمان قطعی اعلام نتایج انتخابات را ۹ تیر ماه عنوان کرد و افزود: برخی از کاندیداهای رد صلاحیت شده، خودشان قبول کرده اند که به رد صلاحیت خودشان اعتراض نکنند.



مهر




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: