کد خبر: ۶۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 15
متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و تناسلی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری و تناسلی، اختلال انزال در مردان را به دو صورت زودانزالی و تأخیر در انزال دانست وگفت:حدود 40 درصد مردان بعد از ازدواج به صورت موقت درگیر زودانزالی می شوند.

دکتر سیامک فائز در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در حقیقت بروز چنین اختلال موقتی پس از ازدواج موجب مشغله فکری مرد و همسرش خواهد شد.

وی ادامه داد: زودانزالی در مردان تعریف ثابتی ندارد اما زمانی که زن و شوهر نتوانند همزمان به اوج لذت جنسی و ارضاء شدن برسند زودانزالی معنا می گیرد. حال زمانی زودانزالی شدید است که زیر 2 دقیقه باشد و درمان آن زمانی پیشنهاد می شود که این زودانزالی میان زوج باعث استرس؛ عدم نارضایتی و عدم تکمیل بودن لذت جنسی شود.

وی تصریح کرد: برای نمونه اگر زن و شوهر طی رابطه جنسی به 3 دقیقه راضی هستند پس نیازی به درمان وجود ندارد اما اگر این نیاز در مرد 3 دقیقه اما در زن 7 دقیقه باشد بالطبع موجب اختلال شدید خواهد شد.

به گفته فائز،خوشبختانه برای حل این اختلال جنسی داروهای بسیار خوبی وجود دارد و نتایج بسیار خوبی را هم در پی داشته که در صورت پیگیری درمان کامل آن میسر می شود.

وی با اشاره به اینکه انزال زودرس در همه سنین حتی در افراد 80 ساله  فعال در زمینه مسائل جنسی نیز دیده می شود به شفا آنلاین گفت: عوامل روحی، اعتماد به نفس شخص و نوع رابطه با همسر و محیطی که در آنجا رابطه جنسی انجام می شود همگی عوامل موثر بر روند رابطه زناشویی به شمار می روند.

وی تأکید کرد: حدود 70 تا 80 درصد این اختلال با دارو قابل کنترل و مابقی آن که ناشی از مشکلات ارتباطی با همسر،مسایل محیطی، روحی و روانی و اجتماعی است باید درمان شوند.البته  در مواقعی برای ریشه کن کردن آن نیازمند همکاری روانپزشکان، متخصصان زنان و روانکاوان است.

به گفته متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و تناسلی، درمان زودانزالی حداقل باید بین 3 تا 6 ماه ادامه یابد اما اگر عوامل زیربنایی و علل ایجاد آن حل نشوند برگشت پذیر است.

وی درادامه گفتگو با شفاآنلاین ،هشدار داد: جدی نگرفتن درمان این اختلال جنسی در روابط زن و شوهر تأثیرگذار است و متأسفانه در برخی موارد نیزعلت طلاق های زیاد و بی علت در کشور نیز ریشه در زودانزالی مرد داشته است، بنابراین کنار گذاشتن خجالت و رفتن به سمت درمان بیماری بسیار حائزاهمیت است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: