کد خبر: ۶۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 14
شفا آنلاین>سلامت>قارچ هاي پوستي انواع مختلفي دارند كه باعث خارش و قرمزي پوست مي‌شوند و عمدتا از طريق تماس با انسان و لباس آلوده و استخر و حمام هاي غير بهداشتي منتقل مي‌شوند.
به گزارش شفا آنلاین، پرويز طوسي، متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: قارچ هاي پوستي عارضه اي است كه مي‌تواند نقاط مختلف بدن مانند سر، پا و ناخن را درگير كند و در فصل تابستان شيوع بيشتري دارد.

 وي گفت: قارچ سر با پوسته شدن و شكسته شدن موها در سطح پوست مشخص و باعث كچلي مي‌شود كه در صورت عدم درمان ممكن است ريشه مو به طور دائم از بين برود.

 اين متخصص افزود: قارچ سر بيشتر در كودكان و مناطق روستايي ديده مي‌شود و منشا ابتلا به بيماري ممكن است خاك، حيوان يا انسان مبتلا به اين عارضه باشد.

 طوسي تصريح كرد: قارچ پا، مورد ديگري از اين بيماري است كه علائم آن پوسته شدن، قرمزي و خارش پوست است و از طريق تماس با انسان يا لباس آلوده منتقل مي‌شود. 

وي خاطر نشان كرد: قارچ انگشت پا بصورت سفيد و خميري شدن پوست و گاهي ترك و پوسته شدن درانگشتان چهارم و پنجم كوچك پا مشخص مي‌شود و علت آن عرق كردن پا به مدت طولاني در كفش است و در ايران شايع مي‌باشد. 

اين متخصص پوست و مو ادامه داد: قارچ ناخن داراي علائمي مانند ضخيم شدن يا خرد شدگي و تغيير رنگ ناخن مي‌باشد و از استخر و حمام هاي آلوده و نيز كاشت هاي غيربهداشتي ناخن منتقل مي‌شود.

طوسي افزود: اين قارچ ها باعث خارش مناطق درگير مي‌شود و با داروهاي ضد قارچي كه به صورت خوراكي و موضعي هستند قابل درمان است.

آریا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: