کد خبر: ۶۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۴ - ۰۹ تير ۱۳۹۴ - 2015June 30
فوق تخصص شبکیه در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- فوق تخصص شبکیه، آب مروارید را شایع ترین بیماری در همه جا حتی در ایران دانست و گفت: خوشبختانه این بیماری با پیشرفت علم به خوبی قابل درمان است.

دکتر غلامحسین عابدین زاده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: آب مروارید بیماری است که به طورمعمول تمام افراد بعد از رسیدن به سنین بالا به آن مبتلا می شوند که به تدریج موجب کاهش دید فرد خواهد شد و به همین علت به پزشک مراجعه می شود.

وی ادامه داد: در گذشته پس از عمل جراحی آب مروارید برای بیماران از عینک های معمولی، ساده اما ضخیم استفاده می کردند. اما الان می توانند لنز را داخل چشم بگذارند و خیلی هم نیازی به عینک های ذره بینی نیست؛ بلکه امکان دارد تنها هنگام خواندن چیزی به عینک مطالعه نیاز داشته باشند.

این چشم پزشک بیان کرد: در پی ابتلا به آب مروارید داخل عدسی چشم خاکستری رنگ می شود به همین دلیل به آن آب مروارید گفته می شود. این بیماری از سن 55 سال به بالا دیده می شود و ارث هم در ابتلا به آن نقش دارد. ضمن اینکه اگر پای ارث در میان نباشد بعد از 60 سالگی  دیده می شود.

وی تأکید کرد: اگر فردی آب مروارید را جراحی نکند خواه ناخواه دید را از دست خواهد داد و مجبور است که گوشه ای بنشیند.به گونه ای که  حتی قادر به شمردن انگشت هایش هم نیست. بنابراین باید کاری کند و به پزشک مراجعه کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: