کد خبر: ۶۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 16
جراح و متخصص چشم در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- جراح و متخصص چشم گفت: امروزه استفاده زیاد از رایانه سن ابتلا به خشکی چشم را در سنین پائین نیز افزایش داده است.
دکتر سیدمحمدقریشی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: خشکی چشم یکی از آسیب ها و معضلات چشمی است و شاید نتوان آن را بیماری تلقی کرد.

وی علائم خشکی چشم را سوزش شدید،درد و تاری دید دانست و ادامه داد: حال آن که خشکی شدید چشم که در بروز آن بیماری های زمینه ای مطرح است نیز آسیب شدید چشم را در پی دارد زیرا چشم با اشک زنده است و با توجه به این که یک لایه مخاطی و شفاف می باشد نیازمند اشک است.

وی همچنین بیان کرد: بنابراین خشکی چشم اگر خیلی شدید باشد منجر به سایر آسیب های چشمی  نیز خواهد شد.

قریشی با اشاره به این که عوامل محیطی،سن و جنس در بروز خشکی چشم موثر است به استفاده کنندگان مداوم از کامپیوتر توصیه کرد: به صورت مرتب پلک بزنند و محیط مرطوب هم برای این افراد بهتر است.

به گفته این چشم پزشک در صورت نیاز استفاده از قطره های اشک مصنوعی و خیلی باز نگذاشتن چشمشان و به مانیتور زول نزدن نیز برای مبتلایان به خشکی چشم موثر است.

وی تصریح کرد: با افزایش سن میزان ابتلا به خشکی چشم نیز افزایش می یابد حال آن که بیماری روماتیسمی و التهابی چشم نیز منجر به خشکی چشم می شود.

فوق تخصص شبکیه با بیان این که تغذیه مناسب موجب بهبود اشک می شود، گفت: گاهی اوقات برخی از افراد که مجبور به استفاده طولانی از داروهای چشمی هستند نیز دچار خشکی چشم می شوند.

وی در خصوص درمان خشکی چشم خاطرنشان کرد: یکی بستگی به علت دارد و در صورتی که فردی به بیماری زمینه ای مبتلا است ابتدا باید آن نیز درمان شود و یا اگر عوامل محیطی در بروز آن تأثیر گذار است نیز باید برطرف شوند و اگر نیاز باشد باید فرد از داروهای جایگزین اشک نیز استفاده کند.

وی همچنین تأکید کرد: موارد شدید هم امکان دارد نیاز به اقدامات جدی مانند جراحی وجود داشته باشد. اما به طور کلی درمان آن سخت است در واقع چنین اقداماتی تنها خشکی چشم را کنترل می کنند. بیماری عود کننده است و گاهی اوقات امکان دارد که دوران درمان به صورت طولانی نیز باقی بماند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: