کد خبر: ۶۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 13
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت>محققان دریافتند که بین مدت زمان صرف شده برای استفاده از رسانه های وابسته به صفحه نمایش و کاهش تراکم مواد معدنی استخوان رابطه نزدیک وجود دارد.
به گزارش شفا آنلاین : خانواده هایی که پسر نوجوان دارند می دانند که بلند کردن آن ها از پای تلویزیون و کامپیوتر کار بسیار دشواری است. یک مطالعه جدید در دانشگاه نروژ نشان می دهد که مدت زمانی که پسران نوجوان پشت تلویزیون یا کامپیوتر صرف می کنند بر سلامت استخوان های آن ها تاثیر منفی دارد.
آکادمی پزشکی اطفال آمریکا توصیه می کنند که زمان نشستن پشت صفحه نمایش، از جمله تلویزیون، کامپیوتر، گوشی های هوشمند و دستگاه های الکترونیکی وابسته به صفحه نمایش، برای کودکان و نوجوانان نباید از بیش از ٢ ساعت در روز باشد. این در حالی است که کودکان زیر ٢ سال اصلاً نباید از چنین دستگاه هایی استفاده کنند.
توصیه های این آکادمی براساس گزارشات مربوط به مطالعات متعددی است که در مورد بررسی اثرات منفی استفاده بیش از حد از رسانه های وابسته به صفحه نمایش انجام شده است. در سال ۲۰۱۳، گزارشی منتشر شد که براساس آن مشخص شد که صرف زمان زیاد در مقابل صفحه نمایش می تواند به رفاه کودک آسیب برساند و باعث افزایش اضطراب شود. در سال ۲۰۱۴ نیز مطالعه دیگری انجام شد و در آن نیز ثابت شد که صرف زمان زیاد در مقابل صفحه نمایش ممکن است خطر ابتلای کودک به فشار خون بالا را افزایش دهد.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: