کد خبر: ۶۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 12
شفا آنلاین>سلامت>خونریزی بینی می تواند گاهی رخ دهد و یا به صورت منظم اتفاق بیفتد که می تواند عارضه ای جدی تلقی شود.
به گزارش شفا آنلاین - خون ریزی از بینی زمانی رخ میدهد که رگی کوچک، در طول دیواره بینی، پاره شود. اکثرا از خون ریزی بینی می ترسند و احساس بیماری می کنند، اما بیشتر وقت ها ضرری ندارند.
 
خون ریزی بینی در کودکان و افراد مسن شایع است. خونریزی از بینی می تواند علل مختلفی داشته باشد که در اینجا به بررسی آن خواهیم پرداخت.
 
از دلایل این عارضه می توان به خشکی،جراحی بینی، استفاده از داروها، مانند آسپرین، صدمات، آلرژی، عفونت، فشارخون بالا، آترواسکلروز، اختلالات لخته شدن خون، فشارخون بالا، استفاده از کوکائین اشاره کرد.انواع خونریزی بینیخونریزی قسمت قدامیاثر آن بر بخش های بینی قابل مشاهده است یعنی دیواره و تیغه بینی شامل رگ های خونی که می تواند دراثر ضربه به بینی ایجاد شود.
 
در این شرایط خونریزی از قسمت جلوی بینی آغاز می شود و فرقی نمی کند که فرد نشسته است یا ایستاده چراکه خونریزی در هردو حالت ایجاد می شود. این شرایط معمولا در آب و هوای  خشک ویا  آب و هوا ی بسیار سرد اتفاق می افتد.
 
خونریزی از قسمت پشتی خونریزی در اعماق بینی شروع می شود؛ جریان از پشت دهان و گلو به سمت پایین است. حتی وقتی فرد نشسته یا  ایستاده است، اتفاقی می افتد. بیشتر وقت ها در افراد مسن ،کسانی که دارای  فشار خون بالا هستند ویا دچار صدمات شدیدی شده اند، رخ می دهد. این عارضه چنانچه شدت پیدا کند نیاز به مراقبت های پزشکی دارد.
 
راه های درمان خونریزی بینی معمولا خونریزی از بینی مشکل جدی نیست و به راحتی درمان می شود اما در صورت تکرار این اختلال ممکن است نیاز به درمان های جدی باشد. در اینجا چند نمونه از روش های درمانی خانگی را ذکر می کنیم.
 
نکته مهم در درمان این مشکل حفظ آرامش خود در زمان خونریزی از بینی است. سپس بنشینید و کمی به جلو خم شوید.سر بالاتر از قفسه سینه (بالاتر از قلب) نگه دارید تا خونریزی کاهش یابد.به جلو خم شوید به طوری که خون از بینی به پایین و پشت حلق جریان پیدا کند.
 
تکیه دادن به عقب، احتمال اینکه خون وارد معده شود را افزایش می دهداین مساله می تواند معده شما را تحریک کند.با انگشت سبابه و اشاره بینی خود را حدود 5 دقیقه نگه دارید تا خونریزی قطع شود، اگر ادامه پیدا کرد تا 10 دقیقه این عمل را انجام دهید.هنگامی که خونریزی متوقف می شود، کارهایی مانند خم شدن  و حرکت زیاد را انجام ندهید.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: