کد خبر: ۶۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 12
شفا آنلاین>سلامت>مصرف مداوم سالاد کاهو برای لاغر شدن موجب افزایش مشکلات گوارشی در بدن می‌شود و افراد نادانسته سبزیجاتی چون کاهو و کرفس را در رژیم غذایی خود به طور مدام قرار می‌دهند.
به گزارش شفا آنلاین - مجید حسن‌قومی  با اشاره به مشکلات گوارشی ناشی از مصرف بیش از حد کاهو اظهار کرد: مصرف سبزیجاتی چون کاهو و کرفس به خاطر این که منبع زیادی از پتاسیم هستند در رژیم غذایی بسیاری از افراد که اضافه وزن دارند، قرار می‌گیرند و  افراد بدون توجه به اثرات بیش از حد آن مبادرت به مصرف این نوع از سبزیجات می‌کنند.

وی گفت: بسیاری از افراد برای لاغر شدن از رژیم‌های کم‌کالری مانند سالاد کاهو استفاده می‌کنند یا آب زیادی می‌نوشند، این افراد در ابتدا وزن‌شان به سرعت کم می‌شود ولی در واقع آب بدن‌شان کم شده زیرا بدن پتاسیم موجود در کاهو و کرفس را نگه نمی‌دارد و لاغر شدن از این روش، روشی غیرمنطقی است.

این متخصص تغذیه افزود: مصرف سبزیجات در رژیم غذایی افراد یکی از بهترین توصیه‌ها است به شرط این که منطقی و در حد معمول مصرف شود و این باور که سبزیجاتی چون کاهو می‌تواند جایگزین کالری‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز بدن شود، باوری غلط است.

حسن‌قومی تصریح کرد: مصرف آب کرفس جایگزین نادرستی در رژیم غذایی افراد است که جزو اصول غذایی مورد تأیید متخصصان تغذیه نیست.

وی در پایان گفت: امروزه با افراد زیادی مواجه هستیم که برای چربی‌سوزی در بدن مصرف کاهو و آب کرفس را به شکل مدام در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند، در حالی که عوارضی چون کبد چرب، چربی خون بالا و ضعف‌های بدنی و روحی از عوارض مصرف مواد غذایی سرد به طور مدام در رژیم‌های لاغری است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: