کد خبر: ۶۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 13
رئیس مرکز تحقیقات سرطان های کلیه و مجاری ادرار در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- رئیس مرکز تحقیقات سرطان های کلیه و مجاری ادراردانشگاه علوم پزشکی تهران هشدار داد:بررسی های علمی نشان می دهد مواد مخدر درمجاری ادرارودستگاه تناسلی مصرف کنندگان این نوع مواد اثرات سوئ طولانی باقی می گذارند و برخی از این مواد نیز نقش تشدید کننده در بروزبرخی از سرطان ها دارند.

دکتر محمدرضا نوروزی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: دخانیات، تریاک و بسیاری از مواد افیونی می توانند سرطان های دستگاه ادراری مانند سرطان مثانه یا سرطان کلیه را افزایش دهند.

وی ادامه داد: این مواد به جز این مسائل بر روی بیماری های دیگر دستگاه ادراری تناسلی به ویژه توانایی جنسی اثرات طولانی مدتی را باقی می گذارند.

نایب رئیس اسبق شورای عالی نظام پزشکی کشورافزود: کسانی که بخاطر مسائل و مشکلات جنسی در ابتدا با استفاده از مواد افیونی مانند تریاک احساس توانمندی جسمی بیشتری می کنند اما در دراز مدت به علت اثری که این مواد روی گیرنده های مغزی به ویژه گیرنده های دوپامینی باقی می گذارد شاهد از دست دادن شدید توان و تمایلات جنسی شان می شوند.

Image result for ‫اختلال جنسی‬‎

عضو هیئت مدیره انجمن ارولوژی ایران تصریح کرد: بسیار مشاهده شده بیمارانی به ویژه در جوانی به علت انزال زودرس شروع به استفاده از مواد مخدر به صورت خودسرانه کردند و بعد از چند سال به علت ابتلا به بیماری ناتوانی جنسی به ما مراجعه می نمایند.

عضوهیئت مدیره انجمن باروری وناباروری کشورتصریح کرد: درست است که این مواد اوایل شور و هیجان جنسی به وجود می آورند اما عوارض دراز مدت آنها بسیارجدی است.

وی همچنین افزود: در مورد برخی بیماری ها مانند سرطان ها مشاهده شده کسانی که دچار سرطان مثانه می شوند در مقام مقایسه ای مرحله به مرحله اگر مصرف کننده مواد مخدر باشند بیماری آنها در مرحله پیشرفته تری از بیماری خودش را نشان می دهد. برای نمونه افراد مبتلا به سرطان مثانه به ویژه در سنین جوانی درصورتی که مصرف کننده مواد مخدر نباشند درجه بیماری شان بسیارپائین ترازافرادجوانی است که مصرف کننده مواد مخدرهستند و با همین بیماری مراجعه می نمایند .

نوروزی در پایان به شفا آنلاین گفت: پس به طور کلی دستگاه ادراری تناسلی از مکان هایی است که مصرف مواد مخدر چه در مورد بیماری های کلیه و مثانه و چه در مورد بیماری های توانایی جنسی و باروری اثرات سوء برجامی گذارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: