کد خبر: ۶۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 11
شفا آنلاین>سلامت>معاون ارتباطات و بین‌الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به کمبود داروی سلسپت در کشور گفت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی به عنوان نماینده بیماران پیوند کلیه از وزارت بهداشت می‌خواهد تا کمبود داروی سلسپت را برطرف کند.
به گزارش شفا آنلاین - داریوش آرمان، معاون ارتباطات و بین‌الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی  با اشاره به کمبود داروی سلسپت در کشور اظهار کرد: هم‌اکنون با کمبود داروی سلسپت در کشور برای بیماران پیوند اعضا و پیوند کلیه مواجه هستیم این دارو، به عنوان نگه دارنده پیوند به کار می‌رود. امسال تعداد معدودی از داروی سلسپت در کشور توزیع شد و این تعداد پس از یکی، دو روز به اتمام رسید.

وی افزود: از مسئولین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده بیماران پیوند اعضا می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر دغدغه و نگرانی بیماران را در خصوص کمبود داروی سلسپت در کشور برطرف کند و هرچه زودتر این دارو را در اختیار بیماران پیوند کلیه قرار دهد.

معاون ارتباطات و بین‌الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ادامه داد: معاونت سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت بیان می‌کند که داروی مشابه سلسپت برای بیماران پیوند کلیه وجود دارد و این بیماران از داروی مشابه استفاده کنند اما هنگامی که پزشک داروی سلسپت را تجویز می‌کند و بیمار سال‌ها از این دارو استفاده کرده و به دنبال آن است انجمن حمایت از بیماران کلیوی نمی‌تواند بیماران پیوند کلیه را در خصوص استفاده از داروی مشابه سلسپت متقاعد کند.

آرمان تصریح کرد: پزشک برای بیماران پیوند کلیه داروی سلسپت را تجویز می‌کند به دلیل آن که داروهای مشابه ممکن است کلیه پیوندی بیمار را پس بزند، البته بیمارانی هستند که داروی دیگری چون سلسپت را مصرف کنند. امیدواریم وزارت بهداشت هرچه زودتر مسئله کمبود داروی سلسپت را برطرف کند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: