کد خبر: ۶۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 11
شفا آنلاین>سلامت>استان لرستان یکی از چند شهرستانی است که در کشور با مشکل کمبود پزشک دست و پنجه نرم می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین - سلامتی از بارزترین نیازهای یک فرد در زندگی اجتماعی است. اهمیت این موضوع تا حدی است که چند برگ از تقویم سالانه کشورمان را به خود اختصاص داده است تا در آن مدت مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های این حوزه پیگیری و برطرف شود.

پزشکان محرکی برای چرخه سلامت کشور

لازمه چرخش چرخ سلامت کشور وجود پزشکان، آن هم به تعداد لازم در شهرهاست که کوچک‌ترین بی‌توجهی یا نبود آن می‌تواند مشکلات بسیاری را به وجود آورد و حتی در مواردی جان مردم را به خطر بیندازد.

دکتر ساکی، رئیس دانشکده علوم پزشکی لرستان در مورد مشکل کمبود پزشک این استان می‌گوید: ما در این استان با چنین معضلی مواجه هستیم و نیاز داریم پزشکان فوق تخصص بیشتری را برای لرستان جذب کنیم.

روی آوردن پزشکان به شغل‌های دیگر

این در حالی است که آمارهای سال 1393 حاکی از آن بوده است که: 200 هزار پزشک اعم از پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص، داروساز، دندانپزشک و... وجود دارد که از این تعداد هفت تا ده هزار نفر به شغل‌های دیگر روی آورده‌اند.

علاوه بر این دو سال پس از آن ایرج خسرونیا که آن زمان رئیس جامعه پزشکان داخلی بود، عنوان کرد: تنها ده درصد از پزشکان درآمد خوب دارند و 40 درصد از آن‌ها می‌توانند مخارج خود را تأمین کنند.

دستور مجلس مبنی بر عدم استخدام نیروی جدید

در همین راستا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این گونه توضیح داد: دولت مجوز استخدام نیروی جدید را نداده است چرا که دولت و مجلس معتقدند که نباید نیروی استخدامی افزایش پیدا کند.

در این میان بیماران برای درمان خود مجبورند به طور شبانه‌روزی برای ملاقات با یک متخصص سلامت در صف انتظار بمانند.

به گفته پرستاران این شهر نیز 20 تا 30 روز زمان لازم است تا بیماران بتوانند برای ملاقات با متخصصان نوبت دریافت کنند. به نظر می‌رسد مجلس شورای اسلامی باید در تصمیم خود مبنی بر عدم استخدام نیروی جدید بازنگری کند، چرا که استخدام پزشک برای حفظ سلامت و جان مردم با استخدام کارمند زمین تا آسمان تفاوت دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: