کد خبر: ۶۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 09
شفاآنلاین:جامعه>خانواده>در این اینفوگرافیک می‌توانید ببینید در سال‌های اخیر چه میزان طلاق ثبت شده و بیشترین جدایی‌ها در کدام سال‌های ازدواج بوده است.

به گزارش شفا آنلاین : از اختلاف‌های ساده شروع می‌شود، به داد و دعوا کشیده می‌شود و بعد خودشان را در راهروهای دلگیر و شلوغ دادگاه خانواده پیدا می‌کنند. اگر زمانی بود که جدایی، غیرمتعارف و عجیب و استثنایی بود، حالا کم‌کم، با شنیدن خبر دوام یک زندگی که در آن نه از طلاق رسمی خبری باشد و نه از طلاق عاطفی، ابروها به نشانه تعجب و خوشحالی بالا می‌رود.

طلاق عاطفی که جایی ثبت نمی‌شوند اما اثرشان را می‌توان در خانواده‌ها و اجتماع دید به کنار، طلاق‌های رسمی ثبت شده‌ هم نشان‌ می‌دهند که باید نگران بود. بر اساس آمارهای سازمان ثبت احوال، در سال‌های اخیر، طلاق‌ همچنان روندی افزایشی دارد به طوری که از ۹۴۰۳۹ طلاق ثبت شده در کل کشور در سال ۱۳۸۵، به ۱۶۳۵۶۹ مورد در سال ۱۳۹۳ رسیده است.

در این میان، جالب اینجاست که همانطور که کارشناسان اجتماعی هم درباره آن هشدار می‌دهند، همچنان جدایی در نخستین سال‌های ازدواج رکورددار میزان طلاق‌ بر اساس طول مدت ازدواج است و بویژه این که فاصله معنادار و زیادی بین تعداد طلاق‌های صورت گرفته در سال اول ازدواج با طلاق‌‌ در طول سال‌های دیگر زندگی مشترک به چشم می‌خورد.

این اینفوگرافیک نشان می‌دهد چه میزان طلاق در سال‌های اخیر اتفاق افتاده، بیشترین جدایی‌ها در سال‌ چندم ازدواج بوده و پایتخت‌نشین‌ها چقدر از زندگی مشترکشان دست کشیده‌اند؛ اما آنچه در میان این همه رنگ و عدد مهم به نظر می‌رسد این است که از کنار این ارقام و نمودارها نباید به سادگی گذشت. باید دید اشکال در کجای کار است که در کشورمان طلاق روز به روز بیشتر می‌شود، باید دید چرا بیشترین میزان طلاق در سال‌های اول زندگی است، می‌توان این موضوع را هشداری درباره ناکافی بودن مشاوره‌های پیش از ازدواج تلقی کرد؟ چرا پس از ۲۰ سال زندگی مشترک، نمودار طلاق دوباره بالا می‌رود؟ می‌تواند نشانه‌ای از طلاق‌های عاطفی و ثبت نشده تلقی شود؟ و سوال‌های بسیار دیگری که هرکدام می‌توانند چندین و چند جواب داشته باشند و برای حلشان همت مسئولان نیاز است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: