کد خبر: ۶۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 06
پاسخ سوالات کاربران شفا آنلاین:
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به سوالات مطرح شده ازسوی کاربران پاسخ دادند.

سوال:

سلام وخسته نباشید . دختری 10 ساله دارم که مرتب سرما می خوره دکتر با عکس برداری لوزه سوم اون رو تایید کرده ما دربندر عباس هستیم آیا میتونم با فرکانس رادیویی اون رو درمان کنم؟

پاسخ: دکتر مجید نصیری/ متخصص گوش، حلق و بینی

مخاطب عزیز فرکانس رادیویی یک وسیله برش است و مزایایی هم دارد اما کار خاص و خارق العاده ای انجام نمی دهد، اما شما می توانید با فرکانس رادیویی عمل را انجام دهید.

سوال:

باسلام من فروردین 93 با آب جوش و روشعله گاز افتادم سیخ سیخ شدم چون دیابتی بودم عمل جراحی نشد الان اسکار موضعی دارم وخارش و پوستم سفت شده لطفا ازنظر طب سنتی منوراهنمایی بفرمایید.

پاسخ: دکتر مامک هاشمی/ متخصص طب سنتی

مخاطب گرامی شما برای بهبود وضعیت ظاهری و رفع حس خارش پوستتان باید به مطب هایی که به کار زالودرمانی می پردازند نیز مراجعه نمائید، حال در صورتی که استفاده از زالو پس از 2 تا 3 بار پاسخ مطلوب نداد( در صورت سوزش و گزگز) باید از روغن های مالیدنی مانند روغن بنفشه استفاده کنید، اما به طور کلی زالو جای اسکار را تا حدی برطرف می کند و برای بررسی های بیشتر بهتر است که به پزشک مراجعه نمائید.

سوال:

بنده مدت دو سال است که مبتلا به دیابت نوع 2 هستم آیا می توانم با استفاده از شیر شتر از انسولین استفاده نکنم ؟

پاسخ: دکتر علیرضا استقامتی/ عضو هیئت مدیره انجمن غدد درون ریز ایران

مخاطب محترم نه خیر، نمی شود. فردی که نیازمند استفاده از انسولین است شیر شترجایگزین نخواهد شد.

سوال:

سلام من یک میوم 8 سانتی داشتم آذر 93 با میومکتومی بای لاپاراسکوپی در آوردنش. تو اردیبهشت ماه 94 سونو کردم دیدم یه میوم 4 سانتی همون جای قبلی )خارج رحم) درآمده. کم کم شاهد علائمش مثل درد زیر دل، درد کمر، ناراحتی معده و... هستم، از اونجا که هنوز بچه هم ندارم نگرانم راهنمایی ایم کنید یعنی من سالی یکی دو بار باید جراحی کنم؟ راه دیگری وجود نداره؟

پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ جراح و متخصص زنان و زایمان

مخاطب عزیز از آنجا که میوم خارج از رحم و 4 سانتی متر است مشکلی برای حاملگی شما ایجاد نمی کند، اما در صورتی که قصد حاملگی ندارید باید 3 تا 6 ماه بعد برای اطلاع از این که میوم از 4 سانتی متر تغییری داشته یا نه سونوگرافی مجدد انجام دهید حال در صورتی که 2برابر شده باشد باید عمل جراحی نیز انجام گیرد.

سوال:

سلام من 52ساله هستم متاسفانه از 10سالگیم به مشکلات ریوی گرفتارم که حتی در آن زمان لوزه سوم هم عمل کردم به نظرم در آن زمان بجای شربت خلط آور باید با انتی بیوتیکها با این بیماری مبارزه میشد که نشد الان سالهاست با کوچکترین سرما خوردگی تب ولرز ومشکلات تنفسی بیشتر میشو د مدت 20سال سیگار کشیدم حدود 7سال است سیکار کاملا ترک کردم اما از شروع سال جدید 94دایما با توجه به اینکه مرتب ورزش هم میکردم ولی خیلی مشکل زیاد شده ودائما در حال سرفه وخلط در گیر هستم عکس ریه نیز گرفتم پیش دکتر هم رفتم ولی بهبود نیافتم در عکس ریه قسمت تحتانی حالت فشرده شان داده است لطفا راهنایی فرمایید.

پاسخ: دکتر مجید نصیری/ متخصص گوش، حلق و بینی

مخاط محترم برای مشکلات ریوی که باید به یک متخصص ریه مراجعه کنید اما در مواردی که به علت عفونت های مزمن و مکرر سینوس ها افراد دچار آسم می شوند و به دنبال آن مشکلات تنفسی نیز رخ می دهد، حال با کنترل مشکلات سینوس آسم نیز کنترل می شود اما از بین نمی رود. بنابراین شما باید به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید و از سینوس هایتان سی تی اسکن انجام دهید تا بر اساس آن بشود شما را راهنمایی و برایتان دارو نیز تجویز کرد.

سوال:

با سلام خدمت شما ما كه تيروئيد دارم و الان كه دارو مصرف مى كنيم چند سال ديگر بايد اين دارو لوتيروكسين رو بخوريم در چند سالگى بايد ان را عمل كرد يا آيا براى كم كارى تيروئيد باز هـم بايد دارو خورد در ضمن حدود ١٠ سال ى مى باشد كه من دارو مصرف مى كنم و از سن ٣٨ سالگى هـم پریودم قطع شده و هـم موهام از بين نيز رفته و هـنوز جاهای جمع خالى آن نيز پر نشده لطفا راهنماى بفرمائيد.

پاسخ: دکتر علیرضا استقامتی/ عضو هیئت مدیره انجمن غدد درون ریز ایران

مخاطب محترم مصرف دارو در بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید مادام العمر است و این که چه زمانی به عمل جراحی نیاز می باشد هم با تشخیص پزشک است، اما علت این که چرا قاعدگی شما در سن 38 سالگی قطع شده باید به پزشک مراجعه نمائید تا برایتان آزمایشات هورمونی یائسگی زودرس انجام شود. اما به نظر من مخاطبان به جای این که سوالتشان را از سایت بپرسند به پزشکشان مراجعه کنند و به صورت حضوری به پاسخ خود برسند!

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: