کد خبر: ۶۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 05
شفا آنلاین>سلامت>فصل تابستان كه مي‌رسد بازار مصرف خاكشير و شربت آبليمو هم داغ مي‌شود.

 به گزارش شفا آنلاین، فصل تابستان که مي‌رسد بازار مصرف خاكشير و شربت آبليمو هم داغ مي‌شود. خاكشير از زمان‌هاي گذشته كاربرد داشته است و بهترين كاربرد آن به خاطر خاصيت ضدعفوني‌كننده‌اش مي‌باشد و براي ناراحتي‌هاي روده مثل اسهال يا حتي يبوست مفيد است.

اين گیاه را به صورت خيس كرده استفاده مي‌كنند و در موارد جراحات و تب‌هاي زياد بسيار موثر است و همچنين بو داده آن اسهال‌هاي سخت را درمان مي‌كند. .

خاکشیر التهاب كليه را برطرف مي‌كند. براي از بين بردن كهير و التهابات پوستي از خاكشير استفاده كنيد.

خاكشير داراي تعدادي اسيد چرب مانند اسيد لينوئيك، اسيد لينولنيك، اسيد اولئيك، اسيد پالمتيك و اسيد استئاريك است. اين گياه التيام‌دهنده زخم و جراحات است و جوشانده آن براي رفع اسهال‌هاي ساده مفيد است.

خاكشير تب‌بر است، اين گياه همچنين ادرارآور است و التهاب كليه را برطرف مي‌كند. از ديگر خواص خاكشير مي‌توان به درمان سرخك و مخملك اشاره كرد.

اين گیاه را براي رفع گرفتگي صدا مفيد بوده و كهير و التهابات پوستي را از بين مي‌برد. از گل‌ها و برگ‌هاي اين گياه مي‌توان براي رفع بيماري ناشي از كمبود ويتامين C استفاده كرد.

براي برطرف كردن جوش‌هاي صورت كه به علت خوردن چربي و شيريني زياد ايجاد مي‌شود بايد جوشانده يك قاشق ترنجبين را با 2 قاشق غذاخوري خاكشير مخلوط كرده و هر روز صبح ناشتا به مدت 2 هفته ميل شود تا جوش‌ها از بين بروند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: