کد خبر: ۶۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 04
شفا آنلاین>سلامت>اولین رابطه نوزاد با دنیای خارج از طریق لمس کردن ایجاد می‌شود. این کار باعث می‌شود که کودک به خانواده‌اش محبت خود را نشان دهد. همچنین لمس کودک و ماساژدادن او باعث ایجاد اعتماد به نفس و آرامش کودک می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین، ماساژ دادن کودک روش جالبی است که با این کار کودک به اطرافیانش محبت خود را نشان می‌دهد. نخستین رابطه نوزاد با دنیای خارج از طریق لمس کردن حاصل می‌شود. لمس کردن نوزاد تاثیر بسزایی در ارتباط عاطفی، احساس امنیت و اعتماد او به محیط اطرافش دارد. 
 
کودکانی که از سوی پدر و مادر خود ماساژ داده می‌شوند، احساس آرامش بیشتری دارند. والدین می‌توانند با ماساژ دادن و تماس‌های محبت‌‌آمیز با نوزاد خود به او ابراز محبت کنند و از همان ابتدا، شکل‌گیری اعتماد به نفس در او کمک کنند. 
 
در این گزارش قصد داریم شما را با فواید ماساژ کودکان آشنا کنیم. 

کودکان با ماساژ، کمتر گریه می‌کنند 
مریم گودرزی فوق تخصص کودکان با اشاره به فواید ماساژ در کودکان می‌گوید: اولین ارتباطی که کودک با محیط بیرون برقرار می‌کند از طریق ماساژ است که باعث راحتی بدن نوزادان و ایجاد آرامش در آنها می‌شود. ماساژ باعث بهبود گردش خون، شاداب شدن پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش بسیاری از دردهای مزمن در کودک می شود. 
 
وی ادامه می‌دهد: کودکانی که توسط والدین ماساژ داده می‌شوند، معمولا به مقدار کمتری گریه می‌کنند و در برابر بسیاری از بیماری‌ها و ناراحتی‌ها مقاوم هستند. این عمل باعث تقویت دستگاه گوارش و هضم و دفع غذا می‌شود. هم‌چنین کودکان به مقدار کمتر به قولنج، یبوست و اسهال مبتلا می‌شوند. 
 
با کودک خود ارتباط برقرار کنید 
مطالعات نشان می‌دهند که این امر، یک راه شگفت‌انگیز برای برقراری ارتباط با کودک است. 
کودکان می‌دانند که تماس‌های ملایم، نشان‌دهنده عشق و علاقه اطرافیان به آنهاست. 
 
ماساژ کودک، برای والدین منافع بسیاری دارد 
در همین راستا اباذر اکبریان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی_ ماساژدرمانی نیز می گوید: مزایای ماساژ فقط متوجه نوزادان نیست، بلکه برای والدین هم منافع خوبی دارد. این دسته از والدین به دلیل تماس چشمی که در طول ماساژ با نوزاد خود دارند، شناخت و درک بهتری نسبت به عکس‌العمل‌های او پیدا می‌کنند. 
 
اکبریان معتقد است؛ بهتر است که نوزادتان را وقتی که سرحال است برای ماساژ آماده کنید. فرزند شما نباید گرسنه یا کاملا سیر باشد. یک ساعت بعد از خوردن غذا و بعد از استحمام فرصت مناسبی برای ماساژ کودک است. دقت کنید که سطحی که کودک را روی آن قرار می‌دهید، خیلی نرم نباشد. مدت ماساژ می‌تواند بین 5 تا 15 دقیقه ادامه داشته باشد. 
 
ماساژ دادن کودک باعث درمان راحت‌تر بیماری‌هایشان می‌شود 
گفتنی است، کودکانی که توسط والدین خود ماساژ داده می‌شوند، بیماری‌هایشان به راحتی درمان و شناخته می‌شود و در طول شب آرام‌تر به خواب می‌روند و در هنگام بیداری سرحال‌تر و خوش‌اخلاق‌تر هستند. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: