کد خبر: ۶۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 04
شفاآنلاین :رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو ) گفت: تصمیم های گذشته در مورد گروه خودروسازی سایپا مربوط به سازمان گسترش نبود، بلکه تصمیم های سیاسی از طریق این سازمان تحمیل شده بود که ادامه آن در شرکت ملی مس مشاهده شد.

به گزارش شفاآنلاین، سیدرضا نوروز زاده با بیان اثار منفی تصمیم های سیاسی تحمیل شده به سایپا در دولت قبل افزود : خرید تاپکو و بن‌رو توسط سایپا به معنی آتش زدن منابع مالی بود که خسارت بالایی را برای این شرکت خودروساز داشت.


وی گفت: شرکت‌های تاپکو و بن‌رو را به صورت تحمیلی به سایپا فروختند و پولی که می‌توانست صرف توسعه محصول شود بابت خرید این شرکت‌ها هزینه شد که ای کاش این پول را آتش می‌زدند، زیرا خسارت این کار کمتر از بهره بانکی بود.
نوروز زاده با بیان اینکه درختی که در دولت‌های نهم و دهم کاشته شد، ثمری جز میوه تلخ نداشت، اضافه کرد: 800 میلیارد دلار از منابع کشور به جای اینکه صرف توسعه کشور شود، صرف واردات شد که ای کاش واردات محصولات صنعتی بود.
وی با اشاره به اینکه با چینی‌ها نمی‌شود وارد عمق ساخت شد، گفت: هم اکنون محصولاتی مانند کاهوی چینی، سنگ قبر، چوب بستنی و خاک نرم برای گربه از چین وارد می‌ شد، در حالی که این مسئله مردم با فرهنگ ما را آزار می‌دهد.


نوروز زاده گفت: در سال 91 و 92 ارز هزار تومانی بابت واردات صرف شد که دیگر فرصتی برای تولید قطعه‌سازان باقی نگذاشت و آنها نیز به واردات قطعه چینی در بسته‌بندی ایرانی تشویق شدند.
وی افزود: این شرایط موجب شد شرکت ساپکو که کارش ارتقای توان مهندسی بود، به یک واحد خرید و فروش تبدیل شود.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین گفت: در جلسه ای به وزیر اقتصاد گفتم یکی از شرکت‌های خودروساز ما هزار میلیارد تومان و دیگری هزار و 300 میلیارد تومان بدهی بانکی دارد.
وی افزود: عده‌ای ناآگاهانه یا آگاهانه این واحدهای خودروسازی به شرایط فعلی رساندند که اگر آنها را در نیابیم، تعداد زیادی از قطعه‌سازان و کارگران آسیب خواهند دید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
0
ای خاک بر سر ....
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: