کد خبر: ۶۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 31
شفا آنلاین>سلامت>گنجاندن میوه‌جات و سبزیجات در برنامه غذایی برای تامین ویتامین k و آنتی اکسیدان‌ها در جهت کاهش تیرگی چشم موثر است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد کی‌پور اپتومتریست گفت: اصولا کرم‌ها باید دارای خاصیت محافظت کننده در برابر نور خورشید باشند و حاوی SPF30 و ZINK (اکسید تیتانیوم)باشند. 

وی افزود: اصولا با تضمین رطوبت و خون‌رسانی مناسب در پوست نازک و ظریف اطراف چشم می‌توان میزان ظهور حلقه‌های تیره را به حداقل رساند و لذا لزوما کرم‌هایی که دارای این خاصیت باشند در محو نمودن خطوط و حلقه‌های تیره اطراف چشم موثر خواهند بود.

کی‌پور تاکید می‌کند: از آنجا که آلرژی یکی از عوامل ایجاد یا تشدید تیرگی زیر چشم به شمار می‌رود، وجود هر گونه عامل آلرژی زا در کرم‌های چشمی به پیامدهای نامطلوبی منجر می‌شود و لذا کرم‌های چشمی از این لحاظ باید پس از مشاوره با متخصصین مورد استفاده قرار بگیرد. 

وی مطرح می‌کند: نوشیدن آب به مقدار لازم در طول روز و پرهیز از مصرف نمک و عدم استعمال دخانیات در کاهش خطوط تیره اطراف چشم تاثیر گذار است و گاهی تیرگی اطراف چشم با کمبود ویتامینK و آنتی اکسیدان ها در ارتباط است که گنجاندن میوه و سبزیجات در برنامه غذایی به تامین عناصر مزبور یاری می‌رساند. 

وی در پایان گفت: تمام کرم‌هایی که امکان تامین رطوبت کافی و خون‌رسانی به عروق اطراف چشم را داشته باشد و فاقد عناصر آلرژی زا باشد، برای محو موقت تیرگی چشم توصیه می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: