کد خبر: ۶۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 30
شفا آنلاين:جامعه پزشکی>درمان-فرماندار شهرستان قروه حفظ جایگاه پزشک ورعایت حرمت بیمار را یکی از دستاوردهای مهم طرح تحول نظام سلامت ذکر کرد.

به گزارش شفا آنلاين، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی دکتر صادق ابراهیمی که مدیریت امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان را بر عهده داشت با ابلاغی از سوی رئیس دانشگاه به سمت سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان قروه منصوب و از زحمات دکتر اسدالله الهیاری تقدیر شد.

فرماندارشهرستان قروه در این مراسم تقدیر ومعارفه که در سالن همایش سلامت آموزشگاه بهورزی این شهرستان برگزارشد، با بیان اینکه خدمتگزاری به مردم نوعی عبادت محسوب می شود،گفت: مدیریت بار امانتی است که انسان روزی آن را ترک می کند اما خدمتگزاری جزو امور ماندگاری است که اثرات آن همواره در طول تاریخ خواهد ماند.

شعبان سپهر عنوان کرد: شان و منزلت شغل پزشکی غیرقابل توصیف بوده و شرافت آن با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و بهترین راه برای حفظ شرافت این حرفه قطع رابطه ی پولی پزشک با بیمار است.

وی با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت توجه ویژه ای به پزشک و بیمار شده است، ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت حفظ شان وجایگاه پزشک به همراه رعایت حرمت و کرامت بیمار است.

وی با بیان اینکه بازده و خروجی این طرح قابل تقدیر است، بیان کرد: معتقدم پاسخ عشق به کار با مادیات داده نمی شود بلکه با احترام و کرامت انسانی است که کارها و اقدمات تاثیرگذار و نتیجه بخش است.

اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه سلامت دهان ودندان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه  از 15 اردیبهشت ماه سال گذشته طرح تحول نظام سلامت آغاز شد،گفت: خوشبختانه امروز مردم نسبت به فواید این طرح آشنایی کاملی پیدا کردند و از برکات آن استفاده می کنند.

فرزام بیدارپور با بیان اینکه تدوین کاهش هزینه های درمانی در تمامی زمینه ها مهم ترین هدف این طرح  است،عنوان کرد: این طرح بیشتر به دنبال ارائه خدمت به مردم بوده و کسب آسایش عمومی را خواهان است. و لذا در این زمینه به دنبال اجرای این طرح در حوزه سلامت دهان و دندان هستیم.

وی با بیان اینکه کاهش هزینه های مربوط به سلامت دهان و دندان مدنظر است، اظهار داشت: فاز اجرایی این طرح در حال اجرا است و در حال حاضر برای کودکان عملیاتی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: طرح  فیشور سیلانت که اثر زیادی در کنترل پوسیدگی دندان ها دارد، در 95 درصد مدارس اجرا شده و  برای کودکان پیش دبستانی نیز در تابستان به مرحله ی اجرا در خواهد آمد.

کاهش ماموریت های فوریت های پزشکی در قروه

مدیر اسبق شبکه بهداشت ودرمان شهرستان قروه هم در این مراسم با بیان اینکه بخش بهداشت و درمان، بخشی حساس و پرکاری است،اظهار داشت: بعد از انقلاب در حوزه ی سلامت کشور اقدامات موثری انجام شده که اثرات آن در سطح جامعه بخوبی قابل مشاهده است.

اسدالله الهیاری با اشاره به کاهش مرگ و میر در سطح شهرستان از زمان آغاز طرح تحول سلامت، بیان کرد: طرح تحول سلامت یکی از گسترده ترین طرح های بهداشتی کشور  است که اجرای این طرح توانست نرخ مرگ و میر ناشی از عدم پرداخت هزینه های درمان توسط بیماران وغیره  را کاهش دهد.

ایجاد شهری سالم نیاز به برنامه ریزی عملیاتی دارد

سرپرست جدید شبکه بهداشت ودرمان قروه هم در این مراسم گفت: برای ایجاد یک شهر سالم و پویا نیاز به نیروهای خلاق با یک برنامه ریزی صحیح به صورت عملیاتی داریم.

صادق ابراهیمی اظهار داشت: با داشتن یک برنامه و نظم در امور می توان به پیشبرد در کارها رسید و در این زمینه باید پتانسیل های موجود کاری را مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه سلامت اولویت نخست دولت است، افزود: در بحث نظام سلامت در شهرستان قروه خوشبختانه شاهد بازخوردهای مثبتی بوده ایم .

وی مسیر ارائه ی خدمات سلامت در تمام زنجیره های بهداشتی را قانونمند و پایدار دانست وبیان کرد: شروع مرحله ی دوم طرح سلامت نوید دهنده ی تداوم این حرکت مثبت است.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: