کد خبر: ۶۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 29
شفا آنلاین>سلامت>ایستادن طولانی خطر ابتلا به خارپاشنه پا را تا حدود 30 درصد افزایش و درمان آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین،هادی عبادی جراح و متخصص ارتوپدی تصریح کرد: وقتی که پاشنه پا دچار دردهای طولانی مدت و شدید می‌شود و فرد نمی‌تواند به درستی راه برود، در آن صورت احتمال اینکه آن فرد به خار پاشنه پا مبتلا باشد بسیار زیاد است.

وی افزود: خار پاشنه پا بروز یک زائده استخوانی در پاشنه پا است که وارد آمدن استرس یا آسیب به بافت پاشنه پا که منجر به التهاب و استخوانی شدن رباط‌های کف پا می‌شود، علت اصلی بروز این عارضه است.

عبادی با اشاره به نقش چاقی و اضافه وزن و دویدن‌های غیر اصولی و ایستادن به طولانی مدت، تاکید کرد: ایستادن به مدت طولانی می‌تواند خطر خار پاشنه پا را تا حدود 30 درصد افزایش داده و احتمال درمان عارضه را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

وی گفت: افرادی که دچار خار پاشنه پا می‌شوند، در صورت تشدید عارضه ممکن است در قسمت پایین کمر یا زانو نیز به دلیل لنگیدن مداوم، مشکلاتی به وجود می‌آید.

عبادی یادآور شد:‌ برای پیشگیری از عارضه خار پاشنه پا،‌ باید از انجام فعالیت‌ در زمان ابتلا به مشکلات و عارضه‌هایی که موجب وارد آمدن فشار مداوم به پا می‌شوند، خود داری شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: