کد خبر: ۶۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 29
شفا آنلاین>سلامت>ید ماده مغذی مناسب که در صورت کمبود آن دچار اختلالات ذهنی در جنین می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین، ید ماده‌ای است که در عملکرد صحیح غده تیروئید در زنان نقش بسزایی دارند و در وضعیت فیزیولوژیکی و هورمونی زنان بسیار موثر است. 

تا جایی که با نرسیدن ید به بدن به میزان کافی منجر به اختلالاتی در عملکرد کل بدن مانند دستگاه گوارشی، سیستم عصبی و قلب و عروق می‌شود. 

 کمبود ید با زنان باردار چه می‌کند
آزاده دیباج متخصص زنان و زایمان در رابطه با تاثیر ید در دوران حاملگی گفت: نقش ید در دوران حاملگی بسیار مهم است و در صورتی که میزان کافی ید مخصوصا در سه ماه اول حاملگی به بدن نرسد باعث کم کاری تیروئید و کمبود ترشح هورمون تیروئید در زنان باردار می‌شود و تاثیر کند ذهنی و عقب ماندگی ذهنی جنین می‌شود. 

وی ادامه داد: بنابراین بهتر است هر خانم بارداری در دوران حاملگی به پزشک متخصص مراجعه کند و با آ‌زمایش مختلفی مورد بررسی قرار گیرد. 

چی بخوریم تا ید بدنمان کم نشود 
دیباج بیان کرد: این عنصر معدنی در مواد غذایی دریایی پیدا می‌شود بنابراین زنان باردار حتما هفته‌ای دو بار حداقل از ماهی تازه استفاده کنند، استفاده از ماهی کنسروی برای زنان باردار مضر است. 

وی ادامه داد: به دلیل وجود جیوه در بدن ماهی‌های کوچک که مورد تغذیه تن ماهی می‌باشند برای زنان باردار توصیه نمی‌شود با مصرف بیش از حد این ماهی باعث اختلالات اوتیسم، کندی مغز در جنین می‌شود. خانم‌های باردار با مصرف مواد غذایی دریایی، دو هفته یک بار می‌توانند از مشکلات و اختلالات جنین جلوگیری کنند. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: