کد خبر: ۶۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 29
شفا آنلاین>سلامت>اغلب موارد التهاب و آسیب‌های تاندون آشیل به طور کامل بهبود می‌یابد و البته موارد قابل ملاحظه‌ای از این بیماری به دلیل شدت عارضه و بی توجهی و غفلت در درمان آن، با عوارض زیادی همراه هستند.
به گزارش شفا آنلاین،جواد فلاحت‌زاده جراح و متخصص ارتوپدی اظهار داشت: یکی از بزرگترین تاندون‌های عضلانی در بدن، تاندون آشیل است که آسیب آن موجب بروز مشکلات زیادی برای پا می‌شود.

وی افزود: انجام حرکات ورزشی و نرمشی غیر اصولی، پرش، پوشیدن‌ کفش‌های نامناسب، صاف بودن کف پا از عوامل مهم مرتبط با آسیب و التهاب تاندون آشیل است.

فلاحت زاده با بیان اینکه بسیاری تصور می‌کنند که آسیب و التهاب تاندون آشیل به سختی درمان شده و یا غیر قابل درمان است، تاکید کرد: اغلب موارد التهاب و آسیب‌های تاندون آشیل به طور کامل بهبود می‌یابند و البته موارد قابل ملاحظه‌ای از این بیماری به دلیل شدت عارضه و بی توجهی و غفلت در درمان آن، با عوارض زیادی همراه هستند.

وی گفت: مهمترین اقدام برای پیشگیری از التهاب تاندون آشیل، حفظ انعطاف پذیری و قدرت خوب عضلانی در ناحیه مچ پا است.

فلاحت‌زاده خاطر نشان کرد: افرادی که قبل از انجام فعالیت‌های ورزشی اقدام به گرم کردن بدن خود می‌کنند، خطر آسیب و التهاب تاندون آشیل در آنها بسیار کمتر از دیگران است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: