کد خبر: ۶۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 30
عضو هیئت رئیسه مجلس در واکنش به"گزارش حراج کودکان" در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو هیئت رئیسه مجلس در واکنش به"گزارش حراج کودکان در ایران" گفت: تغییر هویت در کشور ممنوع است و به هیچ عنوان فروش کودکان امکان پذیر نیست به همین خاطر من این امر را باور ندارم.

دکترعبدالرضا مصری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: امکان حراج کودکان از نظر قانونی، غیرقانونی و عرفی در کشور ما وجود ندارد که فردی فرزندش را بفروشد. زیرا شناسنامه هر فرد مشخصات والدین را دارد و بعد اگر زوجی دیگر بخواهند از آن بچه نگهداری کنند از نظر قانون به عنوان آدم ربا تلقی می شوند. البته بعید نیست به صورت نا نوشته باز هم در شبکه های تبهکاران که از جهات مختلف دست به خلاف می زنند چنین کاری  انجام گیرد.

وی ادامه داد: اما ما کودکان استیجاری داریم که روزانه والدینشان آنها را با دریافت مبلغی برای تکدی گری و دست فروشی سر چهار راه ها و... نیز قرار می دهند.

وزیر اسبق رفاه و تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: بنده اساس این که در جایی کودکی فروخته شود را نمی توانم بپذیریم. زیرا کودک شیء و میز و صندلی نیست که فاقد مشخصات باشد، هر فردی مشخصات سجلی دارد و تغییر آن در کشور ما امکان پذیر نیست.

وی همچنین افزود: بنده به طور قطع می گویم که چنین پدیده ای در کشور ما وجود ندارد و اگر هم وجود دارد نیروی انتظامی و دستگاه قضائی به شدت برخورد خواهند کرد. حال آن که ما تاکنون چنین باندهایی در ایران دستگیر نکرده ایم. اما آسیب های اجتماعی نظیر زورگیری، سرقت، مواد مخدر و... را داریم ولی جایی به اسم فروش کودک نداریم.

مصری با اشاره به این که تغییر هویت در کشور ما ممنوع است به شفا آنلاین گفت: به هیچ عنوان کسی نمی تواند این کار را انجام دهد. طبق قانون اخیرحتی والدینی که فرزندشان را به مراکز بهزیستی واگذار می کنند و برابر قانون و طی تمام مراحل تأیید صلاحیت والدین و...مشخصات سجلی و هویت اصلی اش زمان واگذاری به فردی دیگر با وجود این که مراحل قانونی هم طی می شود با قید توضیحاتی نیز حفظ خواهد شد. بنابراین به هیچ عنوان نمی توان رفت و کودکی خرید و شناسنامه اش را هم تغییر داد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: