کد خبر: ۶۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 30
رئیس انجمن جراحان زانو در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن جراحان زانو کشور گفت:اگر دولت در ارایه حقوق مکفی به کارمندان این مملکت عاجز است آیا چوب آن را باید پزشکان بخورند؟

دکتر محمد رازی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: ارتوپدی مملکت یعنی حمل بار صدمات بسیار زیادی که به صورت سوانح طبیعی و سوانح غیر طبیعی رخ می دهد.

 وی ادامه داد: چنین بی نظمی های اجتماعی باعث ایجاد صدمات جسمانی فراوانی است که تا 90 درصد به مباحث ارتوپدی نیز بر می گردد. این قسمت ارتوپدی که در بیمارستان ها باید به آنها خدمات دهد تجهیز نیست،به عنوان مثال 90درصد لوازم آرتروسکوپی،لاپاروسکوپی که در کشور مورد استفاده قرار می گیرند یا لوازم یکبار مصرف اند که به دلیل مسائل اقتصادی به جای یک بار ده بار نیز مورد استفاده قرار می گیرند، یا جنس لوازم قابل استریل با درجه و فشار بالا نیستند. جنس پلاستیکی در فشار بالا ذوب می شود که باید با گاز و پلاسما استریل شوند. حالا باید پیگیر شد که در چند بیمارستان  دولتی کشور پلاسما یا اتوکلاو گازی به درد بخور برای استریل لوازم موجود است تا لوازم آلوده وارد بدن مردم نشود.

فلوشیپ جراحی زانو اظهار کرد: وزیر بهداشت باید پزشکان را جمع می کرد و می گفت که مشکل اقتصادی داریم و حقوق،در آمد و امکاناتمان کم است و ما خواهش می کنیم همان گونه که به صورت جهادی در دوران دفاع مقدس خدمت کردید و جامعه را حداقل از نظر درمانی پوشش دادید الان هم این کار را انجام دهید. اما وی با شمشیر آمد و می خواست به کسانی که ایشان را برای وزارت معرفی کرده اند بگوید که چه کرده است .


رئیس انجمن علمی جراحان زانو خاطرنشان کرد: پزشکان در بخش دولتی مانند مردم هستند، همان گونه که حقوق یک کارمند کم است حقوق یک پزشک، پرستار، تکنسین اتاق عمل نیز به همین شکل است، اما با رضایت کامل کارشان را انجام می دهند.

وی افزود: البته این وضعیت تنها در دولت یازدهم نیست بلکه در دولت های قبلی هم حقوق مردم و پزشکان در بخش دولتی کم بود. اما بخش خصوصی ربطی به این کارها نداشت ما نمی توانیم زمانی که یک پزشک و پرستار برای جبران حقوق کمشان 3 شیفت کار می کنند، توقع کار بسیار سطح بالا،دقیق،بدون خطا و خوش رویی تمام داشته باشیم.

رازی بیان کرد: برخی صحبت ها تلخ است اما همه مردم ایران باید بدانند که پزشک و پرستار ما به دلیل پائین بودن حقوقشان دو یا 3  شیفت کار می کنند و پزشک مجبور است تا ساعت 12 شب در مطب بنشیند و کار کند تازه امکان دارد در همان شب کشیک و اورژانس هم باشند. حال سوال اینجاست که کدام یک از اقشار مملکت از ساعت 8 صبح تا 12 شب کار می کنند؟ این ها بی سامانی هایی است که در بخش بهداشت و درمان مملکت  وجود دارد و خواهد داشت و با این تفکرات و پزشکان را مورد نقد قرار دادن کاری پیش نخواهد رفت.

رازی اظهار کرد: کسی که قصد انجام کاری داشته باشد، بدون این که دیگران را متهم کند کارش را پیش می برد.مردم هم به خوبی این مسایل رادرک می کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: