کد خبر: ۶۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 28
شفا آنلاین>سلامت>حدود 70 درصد آسیب‌های تاندون آشیل در افراد سالمند به ویژه در سالمندانی که ورزش را به صورت غیر اصولی و بدون آمادگی انجام می‌دهند، دیده می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین - جواد فلاحت‌زاده جراح و متخصص ارتوپدی گفت: آسیب تاندون آشیل از مهمترین آسیب‌های تاندونی است که موجب اختلال در عملکرد پا و در نتیجه اختلال در راه رفتن می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در بروز آسیب و التهاب تاندون آشیل نقش دارند، اظهار داشت: فعالیت شدید و غیر اصولی، بالا رفتن مکرر از پله‌های ساختمان،‌ کفش نامناسب، ورزش‌های نادرست کششی، افزایش سن، کف پای صاف و رقص پای مکرر، از دلایل اصلی بروز آسیب‌های تاندونی به ویژه آسیب و التهاب تاندون آشیل است. 

فلاحت زاده با بیان اینکه اغلب آسیب‌های تاندون آشیل در سنین بالا رخ می‌دهد، تاکید کرد: حدود 70 درصد آسیب‌های تاندون آشیل در افراد سالمند به ویژه در سالمندانی که ورزش را به صورت غیر اصولی و بدون آمادگی انجام می‌دهند، دیده می‌شود. 

وی یادآور شد: برخی از شواهد نشان می‌دهند که در سال‌های اخیر موارد آسیب‌های تاندون آشیل در بین افراد جوان نیز افزایش یافته است و به ویژه این عارضه در افراد ورزشکار شایع شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: