کد خبر: ۶۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 28
شفاآنلاین:نتایج بررسی های علمی نشان می دهد شش عامل مهم نقش بسیارمهمی درازبین رفتن میل جنسی درافراددارد.

استرس: برخي افراد در هنگام روبرو شدن با استرس بسياري از کارهاي‌شان بدون اشکال انجام مي‌دهند، اما ميل جنسي جزو اين موارد نيست. استرس در محل کار، خانه يا روابط عاطفي ممکن است، براي هر کسي رخ دهد. يادگيري اينکه چگونه به شيوه‌هاي سالم با استرس مواجه شويد، واقعا به شما ياري خواهد رساند. کارهايي زيادي است که خودتان مي‌توانيد انجام دهيد و مشاور يا پزشک هم مي‌تواند به شما کمک کند.

مشکلات در رابطه با همسر: مشکلات رابطه عاطفي شما با همسرتان يکي از عوامل اصلي مهارکننده ميل جنسي است. براي زنان احساس صميميت و نزديکي با همسر عامل بسيار تاثيرگذاري در ميل جنسي است.

از طرف ديگر هم براي مردان و هم براي زنان پيامدهاي ناشي از مشاجره، ارتباط گيري نادرست، احساس مورد خيانت قرار گرفتن يا ساير مشکلات مربوط به اعتماد در افت ميل جنسي دخيل است. اگر اختلافات ميان همسران شديدتر از حدي است که خودشان بتوانند آن را حل کنند، بايد به مشاوردهنده زوج‌ها يا زوج‌درمانگر مراجعه کنند.

الکل: مصرف مفرط الکل ميل جنسي شما را مهار مي‌کند. مست بودن نيز عاملي است ميل جنسي همسرتان را از بين مي‌برد. اگر به نمي‌توانيد مصرف مفرط الکل را کنار بگذاريد، بايد کمک درماني بخواهيد.

خواب کم: اگر ميل جنسي‌تان فروکش کرده است، ممکن است علت اين باشد که خواب کافي نداريد. آيا خيلي دير به بستر مي‌رويد يا خيلي زود از خواب بلند مي‌شويد؟ آيا مشکلات خواب مانند دير به خواب رفتن يا پريدن از خواب داريد، يا دچار عارضه قطع تنفس حين خواب هستيد؟ هر چيزي که خواب خواب شبانه شما را مختل کند، بر ميل جنسي‌تان هم اثر خواهد گذاشت. خستگي و بي‌خوابي احساسات جنسي را مهار مي‌کند. تلاش کنيد عادات خوابتان را اصلاح کنيد، يا اگر نتوانستيد کاري انجام دهيد با دکترتان مشورت کنيد.

بچه‌دار شدن: بچه‌دار شدن به‌خودي‌خود باعث نمي‌شود، ميل جنسي‌تان را از دست بدهيد، اما بايد کلي از وقتتان را صرف بچه کنيد. اگر از پس همه کارهاي کودک برنمي‌آييد، بايد از کسي کمک بگيريد، براي مثال يک پرستار کودک استخدام کنيد تا بتوانيد وقتي را هم با همسرتان بگذرانيد. آميزشتان را مي‌توانيد در هنگام خواب کودک انجام دهيد.

داروها: برخي از داروها مي‌توانند ميل جنسي را کاهش دهند. ازجمله مي‌توان به اين گروه‌هاي دارويي اشاره کرد:

• داروهاي ضدافسردگي

• داروهاي ضدفشارخون

• قرص‌هاي پيشگيري از بارداري (برخي از بررسي رابطه‌اي ميان مصرف آنها و کاهش ميل جنسي نشان داده‌اند و برخي ديگر نه).

• داروهاي شيمي‌درماني

• داروهاي ضد HIV

• فيناسترايد (که براي درمان طاسي مردانه استفاده مي‌شود)

عوض کردن داروها يا دوز آنها ممکن است مشکل را حل کند، دراين‌باره با دکترتان مشورت کنيد و سرخود مصرف دارويي را قطع نکنيد. همچنين اگر پس از شروع دريافت دارويي جديد ميل جنسي‌تان به‌سرعت نزول مي‌کند، به دکترتان اطلاع دهيد.

منبع: WebMD

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: