کد خبر: ۶۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 27
شفا آنلاين:پزشکی>فناوری-محققان در حال آزمایش روند پیری بر روی کرم های ارسالی به ایستگاه بین المللی فضایی هستند؛ نتیجه این آزمایش به معرفی ژن های جدید موثر بر طول عمر کمک می کند.

به گزارش شفا آنلاين،از پایگاه اینترنتی هلث، زندگی در فضا روند پیری را تسریع می کند. حتی زمانیکه فضانوردان به حالت بی وزنی عادت می کنند ماموریت های شش ماهه در فضا به ابتلا به آتروفی عضلانی، کاهش تراکم استخوان، تضعیف استقامت قلبی عروقی و سرکوب سیستم ایمنی منجر می شود.


متاسفانه محققان هنوز علت این موضوع را نمی دانند و نمی دانند که برای از بین بردن این خطرات چه اقداماتی باید انجام دهند.

در این میان کرم های ارسال به ایستگاه بین المللی فضایی ممکن است سرنخ هایی ارائه دهند. به همین دلیل محققان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) و سازمان اکتشافات هوا و فضای ژاپن اکنون در حال انجام آزمایش پیری بر روی کرم های ارسالی به ایستگاه بین المللی فضایی هستند.

محققان در این مطالعه یک گروه از کرم های گرد را که روز 15 آوریل (26 فروردین) به فضا فرستاده شدند، مورد بررسی قرار دادند. این کرم ها اکنون صحیح و سالم در ایستگاه بین المللی فضایی بسر می برند.

محققان چند هفته آینده سلامت این کرم ها را بررسی می کنند و آنها را با گروهی از کرم ها که به زمین فرستاده شده اند، مقایسه می کنند.

از سوی دیگر گروهی از کرم ها که در فضا بسر می برند نیز به دو گروه تقسیم می شوند و نیمی در حالت بی وزنی و نیم دیگر در حالت جاذبه ای که به طور مصنوعی ایجاد می شود، قرار می گیرند.

دوربین های کارگذاشته شده در این جعبه ها تصاویر ابتدایی را برای محققان ارسال خواهند کرد و حسگرهای موجود در جعبه ها نیز با کنترل حرکت کرم ها، مشخص می کنند که چگونه انواع مختلف جاذبه بر روند پیری تاثیر می گذارد؛ کرم های مسن تر معمولا آهسته تر حرکت می کنند.

بعد از اتمام آزمایش، کرم ها فریز می شوند و برای تجزیه و تحلیل های ژنتیکی به زمین فرستاده می شوند.

این آزمایشات به محققان کمک می کند تا تعیین کنند که چگونه جاذبه بر بیان ژن مرتبط با پیری تاثیر می گذارد.

توکو هوندا یک محقق در بیمارستان سالمندان متروپولیتن توکیو و موسسه علم پیری شناسی با اشاره به اینکه پیری و طول عمر می تواند تحت تاثیر بی وزنی قرار گیرند، گفت: درصورتیکه این موضوع صحیح باشد می توانیم ژن های جدیدی را معرفی کنیم که بر طول عمر تاثیر دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: