کد خبر: ۶۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 28
شفا آنلاین>سلامت>طب سنتی>انواع فلفل چیلی در جای جای هند برای پخت و پز استفاده میشه و به خاطر طعم تندش مورد علاقه هندی هاست. اما تعداد کمی از دوستداران فلفل هستن که از خواصش خبر دارن. یک متخصص تغذیه برخی از این فواید رو با ما به اشتراک گذاشته که در ادامه بهش اشاره می کنیم.

به گزارش شفا آنلاین،انواع فلفل چیلی در جای جای هند برای پخت و پز استفاده میشه و به خاطر طعم تندش مورد علاقه هندی هاست. اما تعداد کمی از دوستداران فلفل هستن که از خواصش خبر دارن. یک متخصص تغذیه برخی از این فواید رو با ما به اشتراک گذاشته که در ادامه بهش اشاره می کنیم.

فلفل ها در اندازه ها و شکل های مختلف وجود دارن. اونایی که تندتر بوده و بیشتر میسوزونن و عرقتون رو در میارن ، نازک تر، بلند تر و صاف تر هستن و اونایی که بزرگتر هستن و به زنگ شبیه هستن (از جمله پاپریکا) کمتر تند بوده و در سالاد ها و غذاهایی که با سبزیجات طبخ میشن استفاده میشن.

در کنار اینکه فلفل ها خواص آنتی بیوتیکی قوی دارن، فواید سلامتی و دارویی دیگه ای هم براشون وجود داره. یکی از اونا به کپسایسین (capsaicin) (عاملی که باعث تند شدن فلفل میشه) مربوط میشه.

 کپسایسین باید در فلفل وجود داشته باشه تا بشه بهش گفت تند! این ماده یکی از مواد تشکیل دهنده خیلی از پمادهای ضددرد است و آزاد سازی اندورفین ضد درد رو تحریک میکنه.

فلفل همچنین به فرایند هضم کمک بزرگی میکنه. وقتی اون رو در دهان میذارین و میجوین، جوانه های چشایی تحریک شده و همین باعث میشه جریان آب بزاق افزایش پیدا کنه. کپسایسین همچنین باعث جلوگیری از نشست غذا در معده میشه.

داده های علمی نشان داد که این اتفاق به این دلیل است که اعصاب حسی حرکات معده رو که به کپسایسین حساس هستند تنظیم میکنه.

علاوه براین، اگه حال و هوای خوبی ندارین پس ارزشش رو داره که کمی چیلی بخورین. چون در بدنتون اندروفین آزاد شده و همین باعث میشه احساس خوبی داشته باشین. جای شگفتی نیست که برخی افراد به فلفل خوردن اعتیاد پیدا کردن!

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: