کد خبر: ۶۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 27
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>سلامت>دبیر سمینار جراحی جنگ عملکرد پزشکان کشور طی هشت سال دفاع مقدس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کارنامه فداکاری های این قشر از جامعه در جنگ تحمیلی درخشان است.
به گزارش شفا آنلاین : سیاوش صحت روز چهارشنبه در سمینار جراحی جنگ، افزود: در آن دوران تیم های درمان سریع ، فعالیت های مطلوبی را انجام دادند و باعث نجات جان بسیاری از رزمندگان مجروح شدند.

صحت به بیمارستان های صحرایی در جبهه ها اشاره کرد و اظهارداشت : پزشکان داوطلب در این بیمارستان ها از هیچ تلاشی برای نجات جان رزمندگان دریغ نمی کردند.



**ایران کشور بحران های طبیعی

وی در بخش دیگری از سخنانش ، ایران را کشوری با موقعیت جغرافیایی حادثه خیز عنوان کرد و گفت: زلزله از جمله بحران های طبیعی است که هموطنان را دچار مشکل کرده است.

صحت با اشاره به وقوع زلزله بم در سال 82 گفت: با وجود این که همه هنگام این زلزله همکاری کردند ولی با نقصان هایی نیز در این رخداد طبیعی مواجه بودیم که درمان و امدادرسانی به آسیب دیدگان از جمله آن ها بود.

دبیر سمینار جراحی جنگ با اشاره به فاصله طولانی شهرهای کشور از یکدیگر گفت: این موضوع ضرورت ایجاد بیمارستان های صحرایی را مورد تاکید قرار می دهد و اینکه با احداث بیمارستان های صحرایی در نقاط بحرانی می توان امداد رسانی را تسریع کرد.

وی به تله مدیسین هم تاکید کرد که با توجه به فاصله طولانی شهرها می توان در موقع بحران از آن استفاده بهینه کرد و بیمار را از راه دور تحت درمان قرار داد.

صحت اظهارداشت: با تله مدیسین می توان شرح حال فرد آسیب دیده را به مراکز تخصصی درمان اعلام کرد و از متخصصان این امر راه کارهای پزشکی خواست.

سمینار دو روزه جراحی جنگ با همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، جامعه جراحان ایران و کمیته بین المللی صلیب سرخ در سالن همایش های معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در حال برگزاری است.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: