کد خبر: ۶۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 27
متخصص زنان و زایمان بیان کرد:
شفاآنلاین:سلامت>درمان>یک متخصص زنان و زایمان گفت: هزینه عمل جراحی بازگشت از توبکتومی ۱۰ برابر توبکتومی است این در حالی است که اصلا معلوم نیست که جواب می‌دهد یا خیر.

به گزارش شفا آنلاین : فاطمه محمدنجار  با بیان اینکه عمل جراحی برگشت از توبکتومی برای زنان خطرناک است، اظهار داشت: یکی از این عوارض خونریزی خارج رحمی است برای مادر مرگبار است چرا که لوله داخل شکم قرار دارد و خونریزی می‌کند و کسی این خونریزی را نمی‌بیند.

وی افزود: مشکل آن این است که اگر خونریزی داخل رحمی داشته باشد فرد خون را می بیند و به دکتر مراجعه می کند اما اگر خونریزی خارج رحمی داشته باشد فرد متوجه نمی شود و بسیار مرگبار است.

این متخصص زنان  و زایمان تصریح کرد:در بحث هزینه ای الان در مراکز معمولی خصوصی ما حدود 5 میلیون تومان هزینه بازکردن لوله است و اصلا معلوم نیست که جواب بدهد یا ندهد.

وی اضافه کرد: در این موضوع باید فرهنگسازی صورت بگیرد و برای مردم این موارد توضیح داده شود که بیشتر از همه صدا و سیما در این زمینه می تواند موثر باشد.متأسفانه در اکثر سریال هایی که ساخته می شود خانواده ها کم جمعیت هستند و فواید خانواده های پرجمعیت نشان داده نمی شود.

 محمدنجار خاطرنشان کرد: کودک باید این فرصت را داشته باشند تا با برادر و خواهر خود قهر و آشتی کند تا روابط اجتماعی را یاد بگیرد اما تک فرزندی این فرصت را از کودک می گیرد و کودک در بزرگسالی نمی تواند روابط خوبی با همنوعان خود داشته باشد.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: