کد خبر: ۶۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 27
شفاآنلاین>سلامت>طب سنتی>روغن چوب‌ درخت صندل که در تولید بسیاری از عطرها و خوشبوکننده‌های هوا کاربرد دارد برای سلامتی نیز مفید است.
به گزارش شفا آنلاین،چوب صندل در سراسر جهان کاربرد دارد و یکی از باارزش‌ترین درختان در دنیا به حساب می‌آید. اگرچه در گذشته در غرب هند و آفریقا روغن چوب صندل تولید می‌شده اما اکنون دیگر به طور گسترده در دسترس نیست.

روغن چوب صندل در طب سنتی کاربرد فراوانی داشته و به عنوان دارویی عمومی و عامه پسند در چین و شرق هند محسوب می‌شده که در درمان اختلال‌های روانی، سرماخوردگی معمولی، عفونت مجاری ادراری، بیماری‌های کبدی و کیسه صفرا مفید و آرامش بخش ماهیچه‌ها و دستگاه گوارش بوده است.

یکی از شناخته شده ترین کاربردهای چوب صندل در رایحه درمانی است. رایحه درمانی به کار بردن اسانس‌ها و عطرها در درمان مشکلات روانی و جسمی است. همچنین چوب صندل در افزایش هوشیاری می‌تواند موثر باشد. علاوه بر این برای کاهش اضطراب نیز می‌توان از چوب صندل استفاده کرد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که روغن چوب صندل کاربرد موضعی هم دارد. پزشکان آلمانی معتقدند این خاصیت اغلب به دلیل گیرنده‌های بویایی در پوست است. ما اغلب تصور می‌کنیم این گیرنده‌ها فقط داخل بینی هستند در حالی که پوست نیز دارای گیرنده‌های بویایی است و به همین دلیل روغن چوب صندل در درمان زخم و ترمیم پوست کاربرد دارد.

از دیگر فوائد چوب صندل تاثیر آن در پیشگیری از سرطان پوست است. بررسی‌های انجام شده در مورد این خاصیت چوب صندل در مراحل اولیه است اما آزمایش‌های اخیر نشان می‌دهد ترکیب موجود در چوب صندل موسوم به a-santalol خواص ضدسرطانی دارد.

به نقل از هلث لاین، برخی از افراد به اسانس‌ها و عطرها واکنش‌های آلرژی نشان می‌دهند. اگرچه این حساسیت‌ها نادر هستند اما به طور معمول قرار دادن آن به طور مستقیم روی پوست این وضعیت را بوجود می‌آورد که با تست قطعه کوچکی از آن روی پوست می‌توان از احتمال حساسیت به آن مطلع شد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: