کد خبر: ۶۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 27
شفا آنلاین>سلامت>برخلاف بسیاری از تصورات که اسکولیوز را فقط مربوط به دوران کودکی دانسته اند یا شروع بیماری را به طور قطع از این دوران می‌دانند، اما بسیاری از موارد اسکولیوز پس از کودکی بروز می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،محمدرضا درستکار متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: بسیاری از مردم در خصوص بیماری اسکولیوز، شیوع آن، زمان بروز، عوامل مرتبط و افزایش دهنده خطر ابتلا، راه‌های پیشگیری و درمان به موقع و مناسب این بیماری اطلاع کافی ندارند. 

وی  گفت: اسکولیوز قوس جانبی ستون فقرات است که در آن‌ به جای اینکه ستون فقرات مسیری مستقیم را به سمت بالا طی کند، به سمت راست یا چپ زاویه پیدا می‌کند. 

درستکار با اشاره به اینکه اسکولیوز به طور عمده در کودکان و نوجوانان بروز می‌کند، تاکید کرد: بر خلاف بسیاری از تصورات که اسکولیوز را فقط مربوط به دوران کودکی دانسته و یا شروع بیماری را به طور قطع از این دوران می‌دانند، اما بسیاری از موارد اسکولیوز پس از کودکی بروز می‌کند. 

وی یادآور شد: گاهی اوقات اسکولیوز در بزرگسالی تشخیص داده  می‌شود منشأ بیماری ممکن است به دوران کودکی یا پس از این دوران برگردد. 

درستکار خاطر نشان کرد: متاسفانه اسکولیوز در مراحل ابتدایی بیماری، هیچ  علامتی ندارد به همین دلیل این بیماری پیشرفت می‌کند و در مراحل شدید موجب بروز عارضه‌های مختلف نظیر مشکلات کمر، اختلالات تنفسی، ریوی و قلبی و نقص‌های اسکلتی می‌شود. 

وی  گفت: انجام معاینات منظم و آزمایش‌های دوره‌ای به ویژه در  افرادی که زمینه ژنتیکی ابتلا به اسکولیوز را دارند، می‌تواند به تشخیص به موقع این بیماری کمک کند. 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
0
0
همكاران عزيز طب فيزيكي چرا در حيطه كاري خودشون ؟؟؟؟اظهار نظر نمي كنند و مدام به رشته هاي ديگه از جمله ارتوپدي فيزيوتراپي و مغز و اعصاب و .... دست اندازي مي كنند
مديريت محترم سايت شفاآنلاين هم بهتر هستش به جاي انتشار مطالب ساده و عاميانه اي كه بعضا نادرست هستش از متخصصين مربوط به آن رشته مقاله يا مطلب علمي منتشر كنه كه به وجه سايت هم خدشه اي وارد نشه.
مدیر پایگاه باسلام
منتظرارسال مطالب ارزشمند همکاران فیزیوتراپیست وسایرمتخصصین عزیرهستیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: