کد خبر: ۶۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 26
شفاآنلاین:پزشکی>علمی>نتایج مطالعه محققان آمریکایی نشان می دهد، بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS) درنوزدانی که محل زندگی آنها در ارتفاع بالای هشت هزارپا از سطح دریا (دو هزارو 438 متر ) قرار دارند دو برابر بیشتر از نوزادانی است که در مناطقی با ارتفاع کمتر از این میزان زندگی می کنند.
به گزارش شفا آنلاین : سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) عبارت است از مرگ نابهنگام نوزادان در خواب و بدون هیچ گونه پیش بینی قبلی پزشکی که در کالبد شکافی نیز قابل تشخیص نیست.

این سندرم در سال اول زندگی نوزاد اتفاق می افتد؛ علت این بیماری تا به امروز مشخص نشده است. اما تحقیقات نشان می دهد که عواملی مانند آلودگی محیط زیست، عفونت و مشکلات ژنتیکی و ارثی، در بروز این سندرم موثر هستند.

طبق آمار گزارش شده، سندرم مرگ ناگهانی نوزاد، نوزادان را بیشتر در سن زیر 6 ماه، به ویژه بین 2 تا 4 ماهگی به کام مرگ می کشاند.

بر اساس نتایج حاصله از این مطالعه جدید، نوزدانی که محل زندگی آنها در مناطق بالاتر از هشت هزار پا از سطح دریا قرار دارد با خطر بیشتر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد روبرو می شوند.

در این مطالعه محققان دانشگاه کلرادو دنور آمریکا 393 هزار و 216 نوزاد را که در فاصله زمانی میان سال های 2007 و 2012 در کلرادو به دنیا آمده بودند را مورد بررسی قرار دادند.

محل زندگی این نوزادان در مناطقی با ارتفاع کمتر از شش هزار پا ( هزارو 828 متر) از سطح دریا، میان شش و هشت هزار پا از سطح دریا و بیش از هشت هزار پا از سطح دریا قرار داشت.

دکتر دیوید کاتز متخصص قلب و عروق در دانشگاه کلرادو دنور گفت: نتایج این مطالعه نشان می دهد که زندگی در مناطقی که در ارتفاعات بالا قرار دارد، خطر بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را افزایش می دهد.

وی با اشاره به اینکه علت بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد هنوز مشخص نیست، گفت: والدین می توانند محور توجه خود را بر عواملی برای کاهش خطر بروز سندرم ناگهانی مرگ نوزاد مانند به پشت خواباندن نوزاد، اجتناب از ملحفه های زیادی و نکشیدن دخانیات متمرکز کنند.

درحالیکه برای 0.42 درصد بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد در هر هزار تولد دلیلی وجود ندارد اما برخی اطلاعات و مطالعاتی که پیش از این انجام شده بود، نشان داده اند که یک اختلال مغزی ممکن است مانع بیدار شدن نوزادان در زمانی شود که سطح اکسیژن آنها پایین می افتد.

این اختلال به همراه کاهش سطح اکسیژن برای نوزادانی که در مکان هایی با ارتفاع بیش از هشت هزار پا از سطح دریا زندگی می کند می تواند علت بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزادان در مکان های مرتفع باشد.

این مطالعه در مجلهAmerican Academy of Pediatrics منتشر شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: