کد خبر: ۶۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 27
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به"حراج کودکان در کشور" اعلام کرد:
شفا آنلاین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در واکنش به گزارش" حراج کودکان در کشور" گفت: متأسفانه علت این مسئله نیاز شدید مالی است و به رغم علاقمندی به فرزند ؛متاسفانه نیازمالی بر عاطفه چنین خانواده هایی غلبه می کند.

دکتر احمد آریایی نژاد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در حقیقت چنین خانواده هایی به اندازه ای در تنگنای مالی قرار می گیرند که به فروش فرزندشان هم تن می دهند.

وی ادامه داد: حال این که چرا برخی خانواده ها در فشار مالی قرار می گیرند گاهی اوقات ناشی از این است که خود آن خانواده دچار مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی و یا بیماری است، که در پی آن چنین مسائل اخلاقی ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: تا حد زیادی پس از بررسی وضعیت چنین خانواده هایی وجود اعتیاد میان آنها مشخص می شود که در پی آن و نیازمندی مالی مجبور به فروش فرزندشان می شوند. بنابراین ما باید کاوش کنیم که علت ایجاد این مسئله چیست که برخی افراد به خاطرمشکلات  مالی حاضر به زیر پا گذاشتن عاطفه دراین حد می شوند؟


نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بیشترین مسئولیت رسیدگی به چنین موضوعاتی بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.البته پیگیری های کمیته امداد امام خمینی(ره)،متولیان تعلیم و تربیت در جامعه یعنی آموزش پرورش و آموزش عالی هم به صورت غیر مستقیم خالی از لطف نیست.

تبعات و عوارض حراج کودکان در سطح جامعه

آریایی نژاد درباره تبعات و عوارض این موضوع به شفا آنلاین گفت: اول این که جو به وجود آمده در جامعه را بهم می ریزد؛ از طرفی دیگر زمانی که این کودکان متوجه می شوند والدین حقیقی اشان از آنان حمایت و نگهداری نمی کنند، یا این که پدر و مادر ندارند و یا این که بنا به هر دلیلی نادیده گرفته شده اند، قدر مسلم عواقب بسیار جدی را در پی خواهد داشت.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چنین ناهنجاری و آسیب های اجتماعی نوعی آشفتگی و بی نظمی اجتماعی نیز محسوب می شود.

وی بیان کرد: همیشه پیشگیری آسان تر و کم خرج تر از درمان خواهد بود .اما پیشگیری به دلیل این که مسئله ای تربیتی می باشد زمان بر است. در واقع پیشگیری از این موضوعات تدبیر می خواهد اما به طور قطع سودمند خواهد بود.

وی همچنین افزود: شناسایی خانواده هایی که چنین مسائلی را دارند، اولین قدم کمک کننده است. بنابراین زمانی که ما مشکل داریم ابتدا باید پس از علت یابی به دنبال محو آنها باشیم تا سایر مشکلات در پی آن نیز ایجاد نشود.

آریایی نژاد تصریح کرد: تمامی مسولان برای این مسائل باید وقت بیشتری بگذارند. زیرا در غیر این صورت امکان دارد که بعدها نیازمند صرف چندین و چند برابر وقت و هزینه باشیم. بنابراین کار شفا آنلاین هم این باشد تا به مسئولین درباره هشدارها، تبعات و آسیب های چنین مسائلی تلنگری بزند که شیوع این مسایل در جامعه چه تبعاتی در پی خواهد داشت، تا از هم اکنون برای حل آن تدبیری مدبرانه را اعمال نمایند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: